مدیران متا پلتفرمز در حال بحث در مورد ممنوعیت تبلیغات سیاسی در منطقه هستند، زیرا از ترس این شرکت ممکن است نتواند به طور کامل از مقررات جدید اتحادیه اروپا در زمینه تبلیغات آنلاین پیروی کند.
به گزارش ICTNN، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: قانونگذاران اتحادیه اروپا در ماه فوریه با تشدید مقررات مربوط به تبلیغات سیاسی هدفمند برای مقابله با انتشار اطلاعات گمراه کننده در جریان انتخابات موافقت کردند. مقررات پیشنهادی غولهای فناوری ایالات متحده را ملزم میکند تا اطلاعات بیشتری در مورد تبلیغات سیاسی هدفمند در پلتفرمهای خود و جریمههایی معادل 4 درصد از درآمد جهانی خود برای تخلف ارائه دهند.
فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه می نویسد: مدیران متا نگران هستند که تعریف تبلیغات سیاسی تحت برنامه های اتحادیه اروپا به قدری گسترده باشد که نپذیرفتن همه تبلیغات سیاسی پولی در سایت های شرکت گزینه راحت تری باشد.
بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اروپا در دسامبر گذشته به متا هشدار داد که قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا را با تحریف رقابت در بازارهای طبقه بندی آنلاین و سوء استفاده از موقعیت مسلط خود نقض می کند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات