از همان ابتدا، تبلیغ کنندگان می دانستند که تبلیغات اینترنتی با تبلیغات سنتی متفاوت است. صاحبان مشاغل دریافته اند که تبلیغات از طریق وب سایت ها نسبت به تبلیغات سنتی مقرون به صرفه تر است. اینترنت کم کم تبدیل به شهربازی شد و سرمایه گذاران از به روز بودن آن بهره بردند. معلوم شد که این یک تجارت پرسود است، بنابراین بسیاری از کارآفرینان، سرمایه گذاران و تبلیغ کنندگان شروع به سرمایه گذاری در این دستگاه پولساز کردند.
طبق قانون تبلیغات آنلاین در برخی از کشورها، اینفلوئنسرها موظفند پست های تبلیغاتی خود را با هشتگ #Ad تگ کنند.غلبه بر تبلیغات آنلاین
1- تبلیغ کنندگان باید برای اثبات ادعای خود در تبلیغ محصول، مبنای منطقی داشته باشند.
پنج صنعت برتر با بیشترین هزینه تبلیغات آنلاین عبارتند از: کالاهای بسته بندی شده مصرفی (CPG)، خدمات مالی، خرده فروشی، رسانه، داروسازی و مراقبت های بهداشتی. همه آنها بیش از هر وب سایت یا پلتفرم دیگری برای تبلیغات فیس بوک هزینه کردند.
پنج صنعت برتر با بیشترین هزینه تبلیغات آنلاین عبارتند از: کالاهای بسته بندی شده مصرفی (CPG)، خدمات مالی، خرده فروشی، رسانه، داروسازی و مراقبت های بهداشتی.یکی دیگر از پلتفرم های رسانه اجتماعی که به یک مقصد بازاریابی پرسود تبدیل شده است “اینستاگرام” است. اینستاگرام یک پلتفرم متعلق به فیس بوک است که محبوبیت خود را از فیس بوک آغاز کرد و به کسب و کارها اجازه می داد محصولات و خدمات خود را از طریق فرمت های مختلف، از عکس ها و استیکرها گرفته تا داستان ها و ریل ها، تبلیغ کنند. اینستاگرام همچنین جنبش اینفلوئنسر مارکتینگ را راه اندازی کرده است که در آن کاربران با نفوذ در این پلتفرم بیش از هر زمان دیگری با برندها همکاری می کنند.
بر این اساس، نقض مقررات FTC شامل جریمه هایی مانند حذف پست های بدون برچسب، تعلیق صفحه اینفلوئنسر، جریمه برای اینفلوئنسر و صاحب محصول است.
پست های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی باید برای مخاطب واضح باشد
2- در صورت نیاز به توضیح برای جلوگیری از گمراه کننده بودن آگهی، این توضیح باید به صورت واضح و مشخص ارائه شود.
در حالی که به نظر می رسد تبلیغات رسانه های اجتماعی آسان و در دسترس است و تبلیغ کنندگان نیازی به پیروی از قوانین خاصی ندارند، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) راهنمایی هایی را در مورد چگونگی اطمینان از اینکه تبلیغات رسانه های اجتماعی فریبنده یا گمراه کننده نیستند ارائه کرده است. می دهد.
تبلیغات منوط به رعایت قانون
پلتفرم های کسب درآمد بازاریابی
در سال 2016، درآمد تبلیغات اینترنتی در ایالات متحده از تلویزیون کابلی و پخش تلویزیونی پیشی گرفت. تحقیقات هزینه های تبلیغات آنلاین را در سال 2019 125.2 میلیارد دلار در ایالات متحده تخمین می زند که حدود 54.8 میلیارد دلار بیشتر از هزینه های تلویزیونی است.
به نظر می رسد وضع قوانین قوی در کشورهای مختلف برای فعالیت های تجاری افراد و صاحبان محصولات در شبکه های اجتماعی مختلف، اعتماد و امنیت کاربران و تولیدکنندگان را به این رسانه ها به شدت افزایش داده است که با توجه به حضور گسترده کاربران ایرانی در این رسانه ها پلتفرم ها، جایی برای قوانین مشابه وجود ندارد. به طور گسترده ای در کشور احساس می شود.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
وضع قوانین قوی در کشورهای مختلف برای فعالیت های تجاری در شبکه های اجتماعی، اعتماد و امنیت کاربران و تولیدکنندگان را به شدت افزایش داده است که با توجه به حضور گسترده کاربران ایرانی در این پلتفرم ها، عدم وجود قوانین مشابه در کشور به میزان زیادی احساس می شود. وسعتاینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی به عنوان متخصص در موضوعات خاص مورد اعتماد مخاطبان خود هستند. بنابراین برای آنها مهم است که بین یک توصیه شخصی و یک توصیه حمایت شده توسط سازنده تمایز قائل شوند.
طبق قانون تبلیغات آنلاین در برخی از کشورها، اینفلوئنسرها موظفند تبلیغات خود را با آن درج کنند هشتگ #آگهی برچسب بزند و اگر در ازای تبلیغ محصول از تولیدکننده پول یا خدمات رایگان دریافت کرده است، نام سازنده را در پست خود ذکر کند تا برای مخاطب مشخص شود که این یک پست تبلیغاتی است.
تبلیغات آنلاین که با نامهای «بازاریابی آنلاین»، «تبلیغات اینترنتی» یا «تبلیغات دیجیتال» نیز شناخته میشود، نوعی بازاریابی و تبلیغات است که از بستر اینترنتی برای تبلیغ محصولات و ارائه خدمات به مخاطبان و کاربران پلتفرم استفاده میکند. تبلیغات آنلاین شامل بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات موبایلی است.
اینترنت؛ دیواری برای تبلیغات
بر اساس قوانین FTC، اظهاراتی که یک مصرف کننده در رسانه های اجتماعی بیان می کند، یک تایید محسوب می شود. بنابراین باید مشخص شود که معرفی و تبلیغ محصول به صورت مستقل توسط مصرف کننده انجام شده و یا در ازای این تبلیغ، از صاحبان محصول وجه یا خدمات رایگان دریافت کرده است.
شبکه های اجتماعی سرمایه بسیار خوبی برای کسب و کارها برای تبلیغات هستند
طبق آمار، هر فرد به طور متوسط ۲ ساعت و نیم در روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کندحتی اگر تجربه خرید آنلاین از فروشگاه های آنلاین و صفحات فروش محصولات در شبکه های اجتماعی مختلف را نداشته باشید، حداقل تبلیغات این محصولات را در یکی از این پلتفرم ها دیده اید. به خصوص در روزهایی که کرونا، قرنطینه و خانه نشینی بسیاری از کسب و کارها را تعطیل یا به حالت تعلیق درآورده بود، پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بازار خوبی را برای صاحبان مشاغل برای تبلیغات و ارائه محصولات فراهم کردند.
طبق آمار، هر فرد به طور متوسط ۲ ساعت و نیم در روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کند. 3.8 میلیارد نفر در سراسر جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. 84 درصد از افرادی که به اینترنت دسترسی دارند از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
زمان زیادی از روزهایی که تولیدکنندگان یا صاحبان مشاغل محصولات خود را روی دیوار می نوشتند، اعلامیه هایی را بین رهگذران پخش می کردند یا برچسب هایی را برای مخاطبان تبلیغ می کردند، نگذشته است. با ظهور رسانه هایی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه ها و مجلات، تبلیغات شکل دیگری به خود گرفت. تیزرهای تبلیغاتی بین فیلم ها، پیام های بازرگانی قبل و بعد از برنامه های تلویزیونی، عکس های رنگارنگ و جذاب در صفحات مجلات و روزنامه ها و … بخشی از تبلیغات از طریق رسانه های سنتی است. با ورود اینترنت به زندگی بشر، نوع مدرن تری از تبلیغات به نام تبلیغات آنلاین شکل گرفت.
بسیاری از شرکت ها نیز برای تبلیغ محصولات و ارائه خدمات خود به این پلتفرم مراجعه می کنند “تیک تاک” آنها رفتند. تیک توک یکی از سریعترین برندهای در حال رشد با آمار دانلود و تعامل چشمگیر در سراسر جهان است و زمینهای سودآور برای بازاریابان است.
نظرسنجی ها نشان می دهد “فیس بوک” این سومین پلتفرم پربازدید در جهان و محبوب ترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای تبلیغات است، با بیش از 55 درصد از سهم بازار رسانه های اجتماعی در ایالات متحده.
این شبکه اجتماعی به عنوان پلتفرم رسانه اجتماعی پیشرو برای بازاریابی در سال 2021 انتخاب شد. اندکی پس از ژانویه 2021، فیس بوک به محبوب ترین پلت فرم رسانه اجتماعی در بین بازاریابان در سراسر جهان تبدیل شد.
بر اساس یک نظرسنجی جهانی، 93 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی از این پلتفرم برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کردند، در حالی که 78 درصد دیگر این کار را از طریق اینستاگرام انجام دادند. بیشتر صنایع، فیسبوک را بر دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تبلیغات در اولویت قرار داده اند.
در روزهای اولیه اینترنت، تبلیغات آنلاین تا حد زیادی ممنوع بود. به عنوان مثال، دو شبکه قدیمی “ARPANET” و “NSFNET” سیاست هایی را برای استفاده از اینترنت پذیرفته بودند که فعالیت تجاری شرکت های خصوصی در اینترنت را ممنوع می کرد. در سال 1991، NSFNET شروع به حذف تدریجی سیاست خود مبنی بر ممنوعیت استفاده تجاری از شبکه کرد. در 27 اکتبر 1994، اولین آگهی آنلاین، بنری بود که در یک صفحه وب قرار گرفت.
دو اصل اساسی قانون تبلیغات در مورد انواع تبلیغات در هر رسانه ای اعمال می شود:
تحریریه ICTNN شبکه خبری