خوشبختانه راه حل های ساده و مؤثر وجود دارد که می تواند به بهبود قدرت سیگنال تلفن های هوشمند شما کمک کند.
1. فعال کردن حالت هواپیما و غیرفعال
اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما به دلیل اتصال تلفن به ارتباطات از راه دور و برج تماس بی سیم ، گاهی اوقات مناسب نیست. هنگام حرکت ، تلفن ممکن است به دکل قبلی متصل شود ، حتی اگر دکل دیگری با سیگنال قوی تر و نزدیکتر موجود باشد. اگرچه انتقال بین دکل به طور خودکار و بدون اختلال است ، در بعضی موارد ممکن است تلفن دورتر بماند و کیفیت اتصال را کاهش دهد.
در چنین شرایطی ، تحریک وضعیت سفر می تواند برای چند ثانیه باشد و سپس غیرفعال باشد. این به طور خودکار به دنبال تلفن شما و بهترین برج مخابرات منطقه خواهد بود.
2. کاهش موانع مواد
در داخل ، مانند ساختمانها یا خانه ها ، بسیاری از موانع جسمی وجود دارد که می تواند تأثیر منفی بر کیفیت ارتباطات داشته باشد. دیوارهای ضخیم ، به ویژه بتونی ، دیوارهای فلزی یا آجر ، از جمله موانع اصلی هستند. همچنین ، ممکن است محل سیگنال در مجاورت لوازم خانگی بزرگ یا لوله های فلزی تضعیف شود.
بهترین راه حل در چنین مواردی حرکت به پنجره یا خارج شدن از ساختمان است. علاوه بر این ، موانعی مانند لگن یا دستگاه های الکترونیکی قوی می توانند سیگنال را مختل کنند. اگر حتی در نزدیکی پنجره بهبودی وجود نداشته باشد ، توصیه می شود با حرکت به محیط ، نقطه بهتری را حرکت دهید.
1. به طور موقت قاب تلفن را حذف کنید
در تلفن های قدیمی ، آنتن ها خارجی بودند و کاربران می توانند آنها را تنظیم کنند. اما در طراحی تلفن های هوشمند امروز ، آنتن ها به بدن بدن ترکیب می شوند و نسبت به عوامل محیطی حساس تر هستند.
برخی از قاب های تلفن (به ویژه گونه های ضخیم و پیشگیرانه) ممکن است در شرایط خاصی سیگنال ها را تضعیف کنند. اگرچه بیشتر لاستیک ها تأثیر قابل توجهی در آنتن ندارند. اگر مشکلات سیگنال ضعیفی دارید می توانید به طور موقت قاب تلفن را حذف کنید. با این حال ، توصیه می شود برای جلوگیری از صدمات احتمالی ، مدت طولانی از تلفن خارج نشوید.

1. تلفن را مجدداً راه اندازی کنید
از آنجا که تلفن های هوشمند در واقع رایانه های کوچک هستند ، احتمال خطا در نرم افزار وجود دارد که برخی از آنها ممکن است منجر به کاهش کیفیت اتصال شبکه شود.
راه اندازی مجدد تلفن یک راه حل هوشمندانه برای این مشکلات استپاسخ: این کار سیستم عامل (اعم از iOS یا Android) را مجدداً راه اندازی می کند و عملیات اصلی را دوباره بارگیری می کند و تلفن را مجبور می کند هنگام فعال کردن حالت پرواز و از بین بردن آن ، به شبکه مشابه شبکه وصل شود.
همچنین می توانید با فعال کردن به روزرسانی های خودکار از طریق اپراتور ، مشکلات احتمالی شبکه (حتی قبل از ظاهر شدن) را برطرف کنید.
1. وضعیت باتری و حالت صرفه جویی در مصرف برق را بررسی کنید
از نظر فنی ، درصد باقیمانده باتری نباید تأثیر مستقیمی در اتصال شبکه داشته باشد. با این حال ، اگر تلفن در حالت کم توان باشد ، ممکن است برخی از قابلیت ها (از جمله دستگاه های انتقال بی سیم و گیرنده ها) به کاهش مصرف باتری محدود شود.
در هر دو سیستم عامل iOS و Android ، فعال سازی این وضعیت ممکن است شبکه 5G یا قدرت سیگنال جامع را غیرفعال کند.
بنابراین ، اگر با مشکلات تماس روبرو هستید ، توصیه می شود تنظیمات باتری تلفن خود را بررسی کنید و حالت صرفه جویی در مصرف برق را غیرفعال کنید (حداقل به طور موقت) برای اطمینان از عملکرد بهینه اتصال شبکه.
منبع: https://www.itna.ir/news/86444/%DB%B5-%D8%AA%D8%B1%D9%81%D9%86%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%A4%D8%AB%D8%B1-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%86%D8%AA%D9%86-%D8%AF%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D9%86%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C
تحریریه ICTNN شبکه خبری