افرادی که می خواهند شرکت یا سازمان خود را راه اندازی کنند باید مجوزهای مختلفی مانند جواز تاسیس را دریافت کنند. در این مقاله با این مجوز آشنا می شویم و در مورد مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ این مجوز صحبت می کنیم. پس با ما همراه باشید.
معرفی مجوز تاسیسات
جواز تاسیس مجوزی است که به افراد اجازه می دهد تا به طور قانونی یک شرکت یا سازمان را تاسیس و مدیریت کنند. این مجوز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده و برای شروع فعالیت تجاری ضروری است. برای دریافت این مجوز باید چندین مرحله را طی کنید تا مجوز تسهیلات را دریافت کنید و از مزایای آن نهایت استفاده را ببرید.
مراحل اخذ مجوز تاسیسات
برای تکمیل مراحل اخذ مجوز تسهیلات، باید مراحل زیر را انجام دهید:
- • نوع فعالیت و محل ساخت را انتخاب کنیددر مرحله اول باید نوع فعالیت تولیدی یا صنعتی خود را مشخص کنید. سپس بسته به نوع فعالیت به فکر مکانی در یکی از شهرهای صنعتی یا مناطق مجاز برای ساخت واحد تولیدی خود باشید.
- • ثبت نام در سامانه پرتال ملی صدور مجوز کشوردر مرحله بعد برای دریافت مجوز تسهیلات به پورتال ملی مجوز کشور مراجعه کنید. در این سیستم برای مجوز ثبت نام کنید و پروفایل کاربری خود را بسازید.
- • تکمیل فرم درخواست و بارگذاری اسنادپس از ورود به سامانه اطلاعات مورد نیاز را با توجه به نوع فعالیت و محل ساخت و ساز به طور کامل و دقیق در فرم درخواست مجوز تسهیلات بنویسید. همچنین در این مرحله باید مدارک مورد نیاز را اسکن کنید که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد و در سیستم آپلود کنید.
- • هزینه ها را بپردازیدپس از تکمیل فرم و بارگذاری مدارک نسبت به پرداخت هزینه های صدور جواز تاسیس اقدام نمایید. هزینه های اخذ این مجوز شامل هزینه صدور مجوز، هزینه خدمات اضافی و سایر هزینه های مربوطه می باشد.
- • بررسی اسناد توسط سازمان صادر کنندهپس از پرداخت هزینه ها، مدارک شما توسط دستگاه صادرکننده جواز تاسیس یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی می شود. در صورت وجود نقص در مدارک جهت رفع نقص به شما اطلاع داده می شود.
- • صدور پروانه تاسیسات: در صورت تایید نهایی مدارک، مجوز تاسیس شما صادر خواهد شد. پروانه تسهیلات خود را می توانید به صورت الکترونیکی از سامانه دریافت کنید.
اگر با هر یک از این مراحل مشکل دارید، مجوز تسهیلات به شما تعلق نمی گیرد. یکی از مهم ترین مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، جمع آوری صحیح مدارک است. بنابراین در قسمت بعدی در مورد مدارک لازم برای اخذ مجوز تسهیلات صحبت خواهیم کرد.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پروانه تاسیس
برای دریافت پروانه تسهیلات، مدارک زیر باید جمع آوری و در سامانه صدور مجوز بارگذاری شود:
- • مدارک حمایتی متقاضی شامل کارت ملی و شناسنامه
- • مجوز ثبت شرکت در صورت فعالیت قانونی
- • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
- • سند مالکیت یا اجاره محل احداث واحد تولیدی
- • پروانه ساخت واحد تولیدی
- • تعهدنامه محضری مبنی بر عدم تسلیم مجوز تاسیس به دیگران
البته بسته به نوع فعالیت و محل واحد تولیدی ممکن است نیاز به ارائه مدارک دیگری نیز داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارک و شرایط مورد نیاز برای اخذ پروانه تسهیلات می توانید به سایت درگاه ملی مجوزها مراجعه کرده و از طریق این سامانه اطلاعات لازم را در مورد لیست مدارک مورد نیاز به دست آورید.
مزایای اخذ مجوز تاسیسات
اخذ مجوز تسهیلات علاوه بر قانونی شدن فعالیت، مزایای دیگری نیز برای دارنده آن به همراه دارد. از مهمترین مزایای این مجوز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- • واگذاری اراضی صنعتیدارندگان پروانه تسهیلات می توانند با شرایط مناسب از زمین های صنعتی در شهرهای صنعتی بهره مند شوند. این اراضی به عنوان حق انتفاع به متقاضیان واگذار می شود.
- • ثبت علامت تجاریبا اخذ مجوز تسهیلات، امکان ثبت علامت تجاری فارسی برای کسب و کار مربوطه در مرکز مالکیت معنوی فراهم می شود.
- • شرکت در نمایشگاه هادارندگان مجوز تسهیلات می توانند در نمایشگاه های داخلی و خارجی مرتبط با حوزه فعالیت خود شرکت کنند.
- • اخذ وام و تسهیلات: امکان اخذ وام و تسهیلات دولتی با بازپرداخت بلندمدت و سود کم از دیگر مزیت های ایجاد مجوز می باشد.
- • معافیت های مالیاتی: دارندگان مجوز تسهیلات می توانند پس از استفاده از محصول خود از معافیت مالیاتی بهره مند شوند.
اخذ مجوز تسهیلات با مساعدت شرکت هلدینگ پارس
برای دریافت مجوز تسهیلات می توانید از گروه های ارائه دهنده خدمات در این زمینه استفاده کنید و از این طریق در سریع ترین زمان ممکن مجوز خود را دریافت کنید. یکی از بهترین گروه های فعال در این زمینه هلدینگ پارسه است. ما این امکان را برای شما فراهم کرده ایم که با مراجعه به شرکت هلدینگ پارس و با کمک کارشناسان این گروه، دانش کاملی را در زمینه اخذ مجوز تسهیلات کسب کنید.
اخرین حرف
در این مقاله به معرفی پروانه تسهیلات پرداختیم و سعی کردیم در مورد مراحل اخذ این مجوز، مدارک مورد نیاز و مزایای آن اطلاعات لازم را ارائه کنیم. در نهایت هلدینگ پارسه را نیز به شما معرفی کردیم که شما را در مراحل اخذ این مجوز یاری می کند.
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2024/04/22/%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/
تحریریه ICTNN شبکه خبری