سامسونگ و اپل اکنون هر دو در معرض تهدید هستند. سامسونگ نیز مانند اپل، شارژر را از برخی از گوشیهای خود حذف کرده است. این مسئله باعث ایجاد مشکلات بزرگی در گروههای حمایت از مصرف کننده برای این دو برند میشود. در حال حاضر، فروش دستگاهها در برزیل، آن هم با چنین شرایطی، کار سختی است. همانطور که توسط TelecomPaper گزارش شده است، تعداد زیادی از گروههای حمایت از مصرف کننده در برزیل در حال حاضر در حال آماده سازی اقدامات قانونی علیه سامسونگ و اپل هستند.
یکی از موضوعاتی که در چند وقت اخیر کاربران دنیای فناوری را ناراحت کرده بود، حذف شارژر از جعبه گوشیهای هوشمند است. این کار اگرچه به بهانه حفظ محیط زیست صورت گرفته بود، ولی خیلی زود زبان منتقدان را به این موضوع باز کرد. اکنون گویا جمعآوری آیفون های بدون شارژر در برزیل از فروشگاهها آغاز شده است. با ictnn همراه باشید.
اقدام علیه آیفون های بدون شارژر در برزیل
در برزیل احتمالا خرید آیفون در آستانه کریسمس بسیار سخت باشد. این مسئله به این دلیل است که مقامات دولتی شروع به توقیف دستگاهها به طور مستقیم از خود فروشگلهها کردهاند. پشت این موضوع، بحث بر سر حمایت از مصرف کننده است. اپل مدتی است که آیفونهای خود را بدون شارژر در جعبه عرضه میکند. اپل این موضوع را اینگونه توجیه میکند که اکثر مردم از قبل شارژرهایی را دارند.
دولت برزیل از آن زمان گفته است که فروش آیفون بدون شارژر غیرقانونی است. به گزارش 9to5mac، در نتیجه، مقامات به شرکای مختلف خرده فروشیهای رسمی اپل مراجعه کرده و آیفونهایی را که در فروشگاهها به فروش میرسیدند، مصادره کردند. فروشگاههای بیشتری نیز در پایتخت این کشور از این اقدام بی نصیب نماندند. این مسئله احتمالا فشار بر اپل را افزایش خواهد داد.
با این حال، نظر حقوقی مراجع نیز بلامنازع نیست. زیرا اپل خود را به اشتباه متهم به نقض قانون میداند. پرونده در حال حاضر در دادگاه است و قاضی دیگو کامارا آلوز که مسئول این پرونده است میگوید اپل میتواند به فروش آیفون تا زمانی که به تصمیم نهایی برسد ادامه دهد. این قاضی میگوید که قانون گذاران با اقدام علیه اپل از اختیارات خود سوء استفاده خواهند کرد. خوب، این چیزی است که در حال حاضر اتفاق میافتد و این قانون گذاران در حال حاضر علیه هشدارهای قاضی اقدام کردهاند.
در عوض، ابتدا به آنها این فرصت داده میشود تا توضیح دهند که چه کاری در قبال این مشکل انجام میدهند. آنها همچنین این شانس را دارند که به مشتریان آسیب دیده غرامت یا سایر اقدامات حمایتی را ارائه دهند. در صورت وجود این موارد، قبل از ممنوعیت جریمهها باطل خواهند شد. هم سامسونگ و هم اپل از قبل مجبور شدهاند جریمههایی را برای عدم عرضه آداپتورهای شارژ همراه با جعبه دستگاهها پرداخت کنند.
بفرست برای دوستات
منبع: https://toranji.ir/2022/11/26/%D8%AC%D9%85%D8%B9%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%B2%DB%8C/
به گفته GizChina، این مسئله به این دلیل است که نه سامسونگ و نه اپل آداپتور شارژر را در محصولات خود قرار نمیدهند. در مجموع ۹۰۰ شعبه سازمان حمایت از مصرف کنندگان برزیل در حال حاضر، در حال برنامه ریزی برای بازگشایی دادرسی علیه سامسونگ و اپل هستند. این خبر نیز از سوی دبیرخانه مسئول حمایت از مصرف کنندگان در وزارت دادگستری برزیل ارائه شده است. جریمههای قبلی سامسونگ و اپل نیز موضوع مورد بحث مهمی است. با این حال، اقدام گروههای حمایت از مصرف کننده در برزیل به معنای جریمه شدن این دو برند بزرگ نیست.
در برزیل، فروش گوشی بدون شارژر غیرقانونی است. این قانون میگوید که دستگاهها باید در شرایط قابل استفاده فروخته شوند. اگر گوشی را بدون وسیلهای برای شارژ شدن بفروشید، یعنی آن را در شرایط ناپایدار میفروشید و این یعنی چنین کاری خلاف قانون است. بنابراین اپل بارها از طرف وزارت دادگستری برزیل جریمه شده است.
آنها ادعا میکنند که کاربران قبلا یک دستگاه یا دستگاه دیگری دارند که از همان شارژر استفاده میکند. بنابراین نیازی به قرار دادن شارژر در جعبه دستگاه نیست. اپل همچنین ادعا میکند که این امر میزان زبالههای الکترونیکی را کاهش میدهد. کوپرتینوییها معتقد هستند که با حذف شارژر غیر ضروری، از محیط زیست محافظت میکنند (!). با این حال، در حالی که اپل در حال “حفاظت از محیط زیست” است، این کار برای آن ها درآمد بالایی نیز دارد. زیرا کاربران زیادی مجبور به خرید شارژر خواهند شد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری