به گزارش ایتنا از ایسنا، با وجود رقابت شدید برندهای چینی مانند هواوی، آمار آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین نشان می دهد که فروش گوشی های برند خارجی در چین در ماه آوریل 52 درصد افزایش یافته و به 3 میلیون و 495 هزار دستگاه رسیده است. این در مقایسه با 2.301 میلیون دستگاه در آوریل سال گذشته است.
ارزش سهام اپل پس از انتشار این خبر 2.3 درصد افزایش یافت. اگرچه اپل به طور مشخص در این آمار ذکر نشده است، اما این شرکت بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند خارجی در بازار چین است، بنابراین این افزایش را می توان به عملکرد قوی تر اپل نسبت داد.
فروش اپل در چین در ماه مارس 12 درصد افزایش یافت که نسبت به دو ماه اول سال 2024، زمانی که این شرکت شاهد کاهش 37 درصدی فروش بود، بهبود قابل توجهی داشت.
فروش آیفون در ماه مه افزایش یافت، زمانی که اپل تخفیف های عمیقی را در Tmall ارائه کرد و تخفیف هایی تا 2300 یوان (318 دلار) برای مدل های منتخب آیفون ارائه کرد.
پس از اینکه اپل کاهش 8.1 درصدی درآمد سه ماهه دوم از منطقه چین بزرگ را گزارش کرد، تیم کوک، مدیرعامل اپل در اوایل این ماه رشد فروش آیفون در برخی بازارها از جمله چین را پیش بینی کرد.
کاهش قیمت پیشنهادی که دو برابر تخفیف ارائه شده در ماه فوریه بود، پس از رونمایی از گوشی های هوشمند جدید سری Pura 70 هوآوی رخ داد. پس از رونمایی از گوشی میت 60 در آگوست سال گذشته، هواوی در سه ماهه دوم سال گذشته از اپل به عنوان دومین فروشنده بزرگ گوشی های هوشمند در چین پیشی گرفت و استراتژی خرده فروشی خود را با افتتاح مراکز فروش بیشتر و افزایش تعداد توزیع کنندگان محلی تقویت کرد.
برند آنر که از هواوی جدا شد، رتبه اول بازار گوشی های هوشمند چین را به خود اختصاص داده است.
بر اساس گزارش رویترز، مجموع فروش گوشی های هوشمند در چین در ماه آوریل با 25.5 درصد افزایش به 22.7 میلیون دستگاه رسید.
منبع: https://www.itna.ir/news/79103/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DB%B5%DB%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DA%86%DB%8C%D9%86
تحریریه ICTNN شبکه خبری