به گزارش ایتنا از ایسنا، بر اساس محاسبات بلومبرگ بر اساس گزارش ماهانه آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، این رقم نسبت به کاهش 37 درصدی در دو ماه اول سال 2024 به سختی تغییر قابل توجهی داشته است.
این به روز رسانی رسمی پس از آن منتشر شد که تیم کوک، مدیر عامل اپل، هفته گذشته بدون پرداختن به جزئیات، گفت که فروش آیفون در سرزمین اصلی چین افزایش یافته است.
اپل از سال 2023 در مهم ترین بازار خود پس از ایالات متحده تحت فشار بوده است، زمانی که هوآوی بازگشتی قوی داشت و ممنوعیت غیررسمی استفاده از آیفون را در شرکت ها و موسسات دولتی در چین اعمال کرد.
داده های آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین نشان می دهد که کل فروش تلفن های خارجی در سه ماهه اول سال 2024 27 درصد کاهش یافته است.
اپل و نمایندگی های چینی این شرکت کاهش قیمت ها را از ابتدای سال 2024 آغاز کرده اند. هفته گذشته، این شرکت با رشد درآمد سه ماهه خود از بازار چین، سرمایه گذاران را شگفت زده کرد. این آمار با اطلاعات منتشر شده در ماه های اخیر که کاهش سریع فروش آیفون در چین را نشان می دهد، تناقض دارد.
کوک گفت: درآمد آیفون در سرزمین اصلی چین در سال 2022 بدون توجه به اختلالات زنجیره تامین در دوران کرونا افزایش یافت. او این معیار را روشن نکرد و صرفا بر تعهد اپل به این بازار تاکید کرد که با وجود انقباض آن، همچنان سهم 18 درصدی از فروش خالص اپل را به خود اختصاص داده است.
به گزارش بلومبرگ، سرمایه گذاران به دلیل نقش چین به عنوان بازار بزرگ و پایگاه تولید آیفون، شاهد عملکرد اپل در این کشور هستند. آنها همچنین به دنبال محرک های رشد در خارج از چین هستند. اپل این هفته از یک آیپد پرو جدید و یک آیپد ایر بزرگتر برای احیای دیگر خطوط تولید خود رونمایی کرد.
منبع: https://www.itna.ir/news/78810/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DA%86%DB%8C%D9%86
تحریریه ICTNN شبکه خبری