دستبندها و ساعت های هوشمند را می توان از پرطرفدارترین لوازم جانبی در دنیای گوشی های موبایل دانست. این محصولات با هدف نظارت بر فعالیت های ورزشی، وضعیت سلامت و نمایش اعلان ها تولید می شوند. به تازگی آمار بازار جهانی دستبند و ساعت هوشمند تابستان 1403 منتشر شده است که می تواند جالب باشد. جایی که شاهد تقابل هیجان انگیز اپل و شیائومی بودیم.
آمار بازار جهانی دستبند و ساعت هوشمند
بازار گجت های پوشیدنی که دور مچ بسته می شونداین در سه ماهه سوم سال 2024 (تقریباً معادل تابستان 1403 هجری قمری) نسبت به مدت مشابه سال قبل است. رشد 3 درصدی در مجموع 52.9 میلیون دستگاه در این رده فروخته شده است، اما تجزیه این آمار نیز بسیار مهم است.
دستبند هوشمند این بزرگترین رشد بود. این محصولات در مجموع به فروش 10.4 میلیونی رسیدند که رشد 7 درصدی را نشان می دهد. این دسته از محصولات از سه ماهه سوم سال 2020 شاهد کاهش مستمر بوده است و این اولین سه ماهه ای است که آمار مثبتی را ثبت می کند.
تحلیلگران کانالیز این رشد را به دلیل … تقاضای شدید از بازارهای نوظهور ویژگی، بازارهایی که در آن خریدارانی که برای اولین بار توسط سخت افزار بهبود یافته هدایت می شوند دستبند هوشمند ارزان قیمت جذب شدند
به عنوان مثال دستبند هوشمند شیائومی 9 و سامسونگ گلکسی فیت 3 آنها به عنوان غرفه داران محبوب در آمریکای لاتین و EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) ثبت شده اند.
شیائومی در این بازار رشد ویژه ای داشته است و در ارتباط با اپل آنها سهم بازار 16.1 درصدی را به دست آوردند. فروش هر کدام از این برندها بالغ بر 8.5 میلیون دستگاه بوده است، اما طبیعی است که اپل به دلیل قیمت بالای محصولاتش، سهم بسیار بیشتری از درآمد بازار را به خود اختصاص دهد. در نمودار زیر می توانید این را بهتر ببینید:
همانطور که در نمودار دایره ای بالا نشان داده شده است، اپل 40 درصد از کل سرمایه بازار را به خود اختصاص داده است. این معادل است 10.9 میلیارد دلار که نسبت به سال گذشته 5.6 درصد رشد نشان می دهد. اگرچه سهم بازار این برند 3.6 درصد کاهش یافت.
در همین حال، شیائومی یک دهم آن یعنی تنها 4 درصد از ارزش بازار را در اختیار دارد.
این تا حدی به دلیل تغییر ترکیب محصولات شیائومی به سمت دستگاه های مقرون به صرفه تر است. میانگین قیمت فروش 9 درصد کاهش یافته است. بد نیست بدانید که میانگین قیمت فروش محصولات پوشیدنی شیائومی در این رده در پایین ترین سطح خود نسبت به سه ماهه اول سال 2021 قرار دارد.
در عین حال، بازارهای بالغی مانند آمریکای شمالی با چالش هایی روبرو هستند. حتی اپل شاهد کاهش تقاضا برای مدلهای قدیمیتر خود بود، در حالی که سهم بازار Fitbit همچنان در حال کاهش بود.
به نظر می رسد پیشرفته ترین کاربران ساعت هوشمند آنها دلایل کمتری برای ارتقا دارند زیرا برندها ویژگی های جذاب کافی را با نسخه های جدید ارائه نمی دهند.
جک لاتام، تحلیلگر تحقیقات کانالیز، می گوید:
ساعتهای هوشمند که تنها 35 درصد از کل فروش دستهبندی پوشیدنیها را به خود اختصاص میدهند، 74 درصد از ارزش بازار را در سه ماهه سوم 2024 در اختیار دارند و برای جاهطلبیهای خاص فروشندگان و انسجام اکوسیستم کاربر نهایی حیاتی هستند. برای رقابتی ماندن، فروشندگان باید به سرمایه گذاری در نرم افزار و سخت افزاری که به آنها کمک می کند جلوتر از صنعت بمانند، ادامه دهند. به عنوان مثال، تکنیک هایی مانند تفسیر داده ها بر اساس یادگیری ماشینی، معماری پردازنده دوگانه و ردیابی خواب پیشرفته یک کار
آیا اخیراً یکی از این ابزارها را خریداری کرده اید؟ نظر شما در مورد پوشیدنی هایی که به پشت مچ متصل می شوند چیست؟
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2024/12/11/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A8%D9%86%D8%AF-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85/
تحریریه ICTNN شبکه خبری