سونی گزارش مالی خود را برای سال مالی در تاریخ 5 مارس صادر کرد. به طور خلاصه ، سنسورهای عکس این شرکت سوابق فروش را ضبط می کنند ، بخش سرگرمی (فیلم ها ، تلویزیون و موسیقی) عملکرد خوبی دارد و پلی استیشن (عمدتا بازی ها و پلی استیشن به علاوه) رشد می کند. در همین حال ، تجارت تلفن های هوشمند در سونی اندک است و هنوز در حال کاهش است.
خلاصه و مهمترین امتیاز
- • طبق گزارش مالی سالانه سونی ، بخشی از سنسورهای عکس (I&S) این شرکت با افزایش فروش و تقاضا درآمد بی سابقه ای داشته است.
- • در نقطه مقابل ، تجارت تلفن های هوشمند سونی (ارتباطات موبایل) هنوز هم آنها را کوچک کرده و بفروشید.
- بخش پلی استیشن (G&NS) به لطف فروش بالای بازی های سوم و بهره برداری علاوه بر مشارکت ، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، اگرچه فروش دستگاه های آنها کم است.
- • این گزارش یک تضاد جالب را نشان می دهد: در حالی که سونی بهترین سنسور دوربین را برای تلفن های هوشمند در جهان می سازد ، تلفن های سخت آن در بازار هستند.
بخش سنسورهای عکس (I & SS): سوابق ادامه می یابد
بخش سنسورهای عکس سونیفروش ژاپن 1.5 تریلیون ین در مقایسه با سال قبل 2 میلیارد ین افزایش یافته است. درآمد عملیاتی 1.2 میلیارد ین به دو میلیارد ین افزایش یافته است. سونی خاطرنشان می کند که نرخ ارز (نسبت دلار) به افزایش این شماره ها کمک کرده است.
در این بخش شاهد افزایش فروش سنسورهای عکس تلفن هوشمند با طیف وسیعی از محصولات (یعنی گرانترین مدل ها) هستیم. با این حال ، این بخش از افزایش هزینه های تولید و تحقیق – اما این پیشرفته ترین نیمه هادی از آنچه انتظار می رفت به گره نیمه هادی منتقل شود.
نکته اصلی در این گزارش این است: I&SS بالاترین رکورد فروش و عملکرد درآمد را مشاهده کرده است.
بخش سرگرمی و فناوری (ET&S): جایی که تلفن های همراه وجود دارد
این بخش میزبان بسیاری از محصولات الکترونیکی سونی است: تلویزیون ، دوربین ، دوربین ، تجهیزات صدا و فیلم و از همه مهمتر برای ما ، تلفن های هوشمند. خبر در این بخش خوب نیست. کل فروش این بخش اندکی کاهش یافته است (از 1.5 تریلیون ین به 1.5 تریلیون ین) ، اما درآمد عملیاتی اندکی افزایش یافته است (از یک میلیارد به دو میلیارد ین).
این افزایش البته به لطف بخش تلفن های هوشمند نبود. تقسیم ارتباطات همراه وی با 2 میلیارد ین ، در سال مالی قبلی از فروش دو میلیارد ین خودداری کرد. برای مقایسه ، این تقریباً نیمی از درآمد بخش تلویزیون است. لازم به ذکر است که فروش تلویزیون و تلفن های هوشمند کاهش یافته است.
بخش خدمات بازی و شبکه (G&NS): موفقیت پلی استیشن
بخش پلی استیشن فروش شدید بازی ها (و محتوای اضافی) بازی های شخص ثالث را دیده است. فروش بازی های سونی کاهش یافت. تعداد بیشتری از کاربران به سطح بالاتری از پلی استیشن به علاوه تبدیل می شوند که باعث افزایش درآمد خدمات شبکه می شود. با این حال ، فروش دستگاه ها کاهش یافته است.
این بخش در مورد کل فروش 1.5 تریلیون ین (در مقایسه با 1.5 تریلیون ین در سال گذشته) و 2 میلیارد درآمد عملیاتی (در مقایسه با 2 میلیارد ین) گزارش شده است.
بخش های دیگر: فیلم و موسیقی
سایر بخش های برجسته می توانند تصاویر سونی فروش فیلم ها افزایش یافته است ، اما تولید تلویزیون کاهش یافته است (سونی به نویسندگان آمریکایی و نمایندگان آنها اشاره دارد). همچنین ، اشتراک ها به صورت آنلاین کاهش یافته و تبلیغات وارد می شود. گودال (پلت فرم جریان انیمه سونی) از رشد مشترکان در پولی که منجر به درآمد بالایی شده است ، گزارش داد.
تقسیم موسیقی سونی همچنین دارای گزارش فروش بالاتری است که حاوی بالاترین درصد پخش است. کل درآمدهای عملیاتی این بخش از دو میلیارد ین به 5 میلیارد ین افزایش یافته است.
نظر شما در مورد عملکرد سونی در سه ماهه اول سال چیست؟ آیا فکر می کنید این مارک ژاپنی می تواند عملکرد بخش تلفن همراه مانند سنسورهای عکس را روشن کند؟
منبع: https://toranji.ir/2025/06/24/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AD%D8%B3/
تحریریه ICTNN شبکه خبری