داود زاریان معاون ارتباطات غرفه کرشاب گفت:
داود زاریان، معاون بازرگانی و خدمات مشتریان شرکت ملی مخابرات، در بازدید از غرفه کارشاب در بیست و هفتمین نشست نمایشگاه COM، به بیان راهکارهای شرکت ملی مخابرات در زمینه توسعه بازار اقتصاد دیجیتال پرداخت ایران: دو سال پیش پروژهای را با عنوان «بررسی رویههای شرکت مخابرات ایران» اجرا کردیم، دو سال پیش در شرکت ملی مخابرات، «تامین زیرساختها» و «خدمات اساسی» بود در آن زمان ماموریت شرکت ملی مخابرات این بود که زیرساختهای شرکتهای بخش خصوصی را فراهم کند، اما با بررسیهای صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که اگر خود شرکت مخابرات در این زمینه ورود نکرده باشد، ممکن است برخی خدمات در سطح ملی ارائه نشود. این موضوع ما را بر آن داشته تا بررسی سیاستهای تجاری مرتبط با مخابرات را آغاز کنیم و تقریباً در تمام زمینههایی که در آن انجام میشود مطالعاتی را انجام دادهایم. حوزه اقتصاد دیجیتال و صنایع وابسته به آن را نیز تشکیل دادیم و کار تخصصی در این زمینه را به آنها محول کردیم و یکی از استانداری ها را به عنوان دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم انتخاب کردیم. در همه رشته ها از کشاورزی و دامپروری گرفته تا خانه های هوشمند و سایر رشته ها تحصیل می کنند.
معاون بازرگانی و خدمات مشترکین شرکت ملی مخابرات گفت: در حوزه بازرگانی، اداره کل با نام «اداره کل توسعه محصول» با هدف ساماندهی محصولات قبلی مخابراتی فعال شده است. همچنین یک دپارتمان عمومی زیر نظر مدیر عامل به نام «دپارتمان بازرگانی عمومی» راهاندازی شده است که بر تجارت دیجیتال تمرکز دارد و به موضوعات جدید در این زمینه میپردازد. در نهایت، ما Crashup را به عنوان بازوی ارتباطی تجارت دیجیتال راه اندازی کردیم تا بتوانید بدون محدودیت های ساختاری و عملیاتی در این فضا شروع به کار کنید. مجموع این اقدامات باعث شده است که اکنون در حوزه های بهداشت، آموزش، خانه های هوشمند، صنعت هوشمند، اینترنت اشیا در کشاورزی، دامپروری و سایر حوزه ها فعال باشیم و امیدواریم بتوانیم وضعیت ارتباطات را بهبود بخشیم. این زمینه.
داود زاریان در بخشی دیگر از صحبت های خود درباره موانع پیش روی شرکت ها برای ورود به این عرصه و گسترش بازار گفت: به نظر من ایران تا حدودی دیر وارد این عرصه شد و مهم ترین چالش در حال حاضر این است که بخش خصوصی باید منتظر بماند. این رشته، آنقدر نبود که بتواند هزینه های آن را تامین کند، انگیزه کمتری برای ورود به این حوزه داشت.
چالش دیگر این است که ما باید بپذیریم که زیرساخت های ما، به ویژه در فیبر نوری، از شروع دیرهنگام رنج می برد. بسیاری از کشورهای جهان حداقل ده سال است که در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند و زیرساخت های متناسب با وسعت بازار را فراهم کرده اند. ما در این زمینه سرمایه گذاری زیادی کرده ایم. از دیگر مشکلات این حوزه می توان به بحث توسعه فرهنگی و همچنین مشکلات در حوزه قانون و قانون گذاری اشاره کرد.
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2024/07/03/%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%87%D8%B1-%DA%86%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D8%A8%D8%B1/
تحریریه ICTNN شبکه خبری