به گفته مدیر عامل CD Projekt RED، انتقال روند تولید بازی به Unreal Engine 5 ساخت سه گانه جدید The Witcher را آسان تر می کند.
حدود یک سال پیش، CD Projekt Red اعلام کرد که موتور RED داخلی خود را متوقف کرده و کل زنجیره تولید خود را به Unreal Engine 5 منتقل می کند. توسعه دهنده لهستانی همچنین تایید کرد که نسخه اصلی بعدی سری The Witcher با نام Project Polaris ، اولین بازی این استودیو خواهد بود که با استفاده از موتور جدید Epic Games ساخته می شود.
اخیراً، Adam Kiciński، مدیر عامل CD Projekt، در کنفرانس ارائه عملکرد مالی اخیر به این موضوع اشاره کرد و در مورد اینکه چگونه استفاده از Unreal Engine 5 می تواند به شرکت در پیشرفت بازی های آینده کمک کند، صحبت کرد.
به گفته کشینسکی، اعضای پروژه CD هنوز در حال یادگیری در مورد موتور جدید هستند. او همچنین توضیح داد که اگرچه تغییر موتور روند ساخت Project Polaris را تسریع نکرد، اما میتواند تولید دنبالههای آن را بسیار آسانتر کند. مدیرعامل در ادامه خاطرنشان کرد که انتقال به Unreal Engine 5 دلیل اصلی این است که CD Projekt قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد سهگانه کامل جدید بازیهای The Witcher را در ۶ سال آینده منتشر کند.
آدام کشینسکی در ادامه توضیح داد:
ما همه چیز را در خط تولید و بخش موتور آماده می کنیم. برخی از توسعهدهندگان هنوز در حال یادگیری فناوریهای Unreal Engine 5 هستند، در حالی که تیمها از نزدیک با Epic Games همکاری میکنند تا روی هر چیزی که برای نقشآفرینی، روایت و گیمپلی جهان باز آینده ما مهم است، کار کنند. اگرچه تغییر موتور مطمئناً سرعت تولید پروژه Polaris ما را کاهش نداده است، اما روند توسعه را نیز تسریع نخواهد کرد. با این حال، برای پروژه های آینده، ما انتظار داریم که روند تولید بسیار آسان تر باشد. این یکی از دلایلی بود که گفتیم میخواهیم سه بازی بزرگ بعدی The Witcher را عرضه کنیم، که با انتشار Project Polaris، که The Witcher 4 است، در عرض 6 سال شروع میشود.
در ماه می سال گذشته، CD Projekt Red تایید کرد که The Witcher 4 با بیش از 100 نفر در حال پیش تولید است. در همین حال، بازسازی نسخه اول The Witcher که یک بازی جهان باز خواهد بود، توسط استودیوی Fool’s Theory با همکاری CD Projekt Red در حال ساخت است و انتظار می رود پس از پروژه Polaris منتشر شود.