Naughty Dog قصد داشت The Last of Us Part 1 را به صورت بصری در مجاورت قسمت 2 قرار دهد تا بازیکنان احساس نکنند که از یک بازی پلی استیشن 3 به یک بازی پلی استیشن 5 تغییر می کنند.
علیرغم نقدهای کلی مثبت، بسیاری از منتقدان The Last of Us Part 1 احساس کردند که وجود این بازی غیر ضروری است و در شدیدترین موارد، آن را یک ریپ آف از سونی و Naughty. Dog نامیدند. با این حال، سازنده این بازسازی گفته است که لازم است یک ارتباط بصری بین بازی اول و دوم ایجاد شود.
در مستندی جدید، کارگردان خلاق The Last of Us Part 1 و کارگردان این بازی به طور عمیق در مورد ساخت این بازی صحبت می کنند و در نقطه ای از این مستند توضیح می دهند که چرا The Last of Us Part 1 ساخته شده است. به نظر می رسد آنها قصد داشتند یک تجربه فنی یکپارچه را برای بازیکنانی که اولین و دومین بازی متوالی را انجام می دهند ارائه دهند:
یادم می آید که در استودیو درباره بازی The Last of Us 1 و 2 پشت سر هم صحبت می کردیم. خیلی ها دوست دارند داستان Ellie and Jewel را به صورت یکپارچه تجربه کنند، اما از نظر کیفیت بین این دو بازی 10 سال فاصله وجود دارد. اولین بازی تقریباً 10 سال پیش ساخته شد. بنابراین ما در مورد آنچه در قسمت 2 دوست داریم و آنچه می توانیم به بازی اول اضافه کنیم صحبت کردیم.
در واقع، The Last of Us اولین بار در سال 2013 برای پلی استیشن 3 و The Last of Us Part 2 در سال 2020 منتشر شد، درست چند ماه قبل از عرضه پلی استیشن 5 برای پلی استیشن 4. با این حال، The Last of Us ابتدا برای پلی استیشن 4 بازسازی شد. پلی استیشن 4، بنابراین هر دوی این بازی ها برای پلی استیشن 4 در دسترس هستند.
نقطه شروع ما فیلم قبلی از قسمت دوم The Last of Us بود. در کل، ما این ایده را خیلی دوست داشتیم. بنابراین اگر میخواهید بازی The Last of Us را برای اولین بار انجام دهید، دیگر از بازی پلیاستیشن 3 به بازی پلیاستیشن 5 سوئیچ نخواهید کرد.
علاوه بر این، Naughty Dog می خواست The Last of Us را در جنبه های خاصی مدرن کند تا این تجربه بیشتر به بازی های جدید این استودیو نزدیک شود. اینها شامل بهبودهای رابط کاربری، گزینههای دسترسپذیری و تغییرات جزئی گیمپلی برای تعادل بهتر است.