طبق گفته های Colossal Order، Cities: Skylines 2 بلندپروازانه ترین پروژه آنها خواهد بود که تمام مکانیزم های فرنچایز را گسترش می دهد.
پس از گذشت 8 سال از انتشار نسخه اول، استودیوی Colossal Order بازی Cities: Skylines 2 را ارائه کرده است. به نظر می رسد دنباله آن بسیار گسترده است و با توجه به جزئیاتی که از دستاوردهای فاش شده می دانیم، سازندگان نقشه هایی با بیش از حد طراحی کرده اند. 150 کاشی. اکنون استودیو Colossal Order در پاسخ به سوالات طرفداران Cities: Skylines 2 در توییتر، اطلاعات بیشتری در مورد این پروژه که جاهطلبانهترین عنوان تا کنون است به اشتراک گذاشته است.
به گفته سازندگان، Cities: Skylines 2 چندین سال است که در حال توسعه است و برخلاف تئوری های طرفداران، همچنان بر روی موتور Unity ساخته شده است. در مرحله بعد، Colossal Order درباره اضافه کردن حالت Workshop فعلی به نسخه بعدی توضیح داد که Cities: Skylines 2 یک بازی کاملاً جدید خواهد بود. بنابراین، محتوای فعلی Workshop تنها در صورت ارتقا، بازسازی یا اقتباس به بازی در آینده قابل افزودن خواهد بود. سپس استودیو به بازیکنان قول داد که جزئیات بیشتری در مورد اصلاح و اضافه کردن محتوای ساخته شده توسط طرفداران در Workshop به Cities: Skylines 2 داشته باشند.
سازندگان در ادامه اعلام کردند که اگرچه بازی Colossal Order تمام مکانیزم های این فرنچایز را به حداکثر می رساند، بخش چند نفره آن حداقل تا مدت کوتاهی پس از انتشار در دسترس نخواهد بود. زیرا سازندگان تمام تمرکز خود را روی محتوای تک نفره بازی گذاشته اند.
استودیوی Colossal Order در این باره توضیح داد:
پشتیبانی از بازی چند نفره زمان و منابع زیادی را می طلبد، که می تواند ما را از هدف ما برای توسعه تجربه اصلی تک نفره منحرف کند.
بازی Cities: Skylines 2 در سال جاری برای رایانه های شخصی و کنسول های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S منتشر خواهد شد.