رئیس عناوین مستقل پلی استیشن، Shuhei Yoshida اعلام کرده است که ناشران باید از سرویس PS Plus برای مدیریت چرخه عمر عناوین خود استفاده کنند.
به گزارش رسانه GameIndustry.biz، یوشیدا طی مصاحبه ای در رویداد GI Live در لندن رویکرد سونی را در مورد سرویس اشتراک خود توضیح داد و گفت که این شرکت به انتشار عناوین جداگانه قبل از قرار دادن آنها در خدمات اشتراک ادامه می دهد.
با این حال، با پلی استیشن پلاس، سونی خدمات اضافی را برای سازندگان و ناشران به سازمان ارائه می دهد. بخشی از سخنان یوشیدا به شرح زیر است:
پلی استیشن پلاس جدید انواع مختلفی دارد و کلیات آن مشابه پلی استیشن پلاس قبلی است. ما به انتشار دو یا سه بازی جدید در ماه ادامه میدهیم و سطح جدیدی به نام Extra مجموعهای از صدها بازی را به مشترکین ارائه میدهد. رویکرد ما در Extra این است که به ناشران کمک کنیم تا چرخه عمر عناوین خود را مدیریت کنند. در گذشته، عناوین شخص اول پلی استیشن را مدیریت می کردم. بنابراین می دانم که آنها همان روند فیلم ها را دنبال می کنند. فیلمها ابتدا به صورت نمایشی اکران میشوند، سپس به شبکههای پولی، خدمات اشتراکی یا شبکههای عمومی منتقل میشوند و در هر مرحله هم درآمدزایی میکنند و هم برای مخاطبان بزرگتری عرضه میشوند.
شوهی یوشیدا
وی در ادامه به جزئیات شرایط بازی های ویدیویی می پردازد و می گوید:
به همین ترتیب، ما فکر می کنیم که انتشار عناوین به صورت جداگانه مهم است و پس از شش ماه یا سه سال یا حتی سه سال که آمار فروش بازی کاهش یافته است، افزودن این بازی به سرویس PlayStation Plus Xtra، مخاطبان جدیدی را به بازی معرفی می کند. . برخی از افراد ممکن است انتشار اولیه این عناوین را از دست بدهند. بنابراین، این رویکرد فرصت خوبی برای تجربه و عمومی کردن شهرت آنها برای مردم به منظور جذب مخاطبان بیشتر به بسته الحاقی یا دنباله در حال توسعه از یک سریال است. بنابراین، ما ناشران را تشویق می کنیم که از این خدمات برای مدیریت چرخه حیات هر یک از عناوین خود استفاده کنند.
شوهی یوشیدا
برخلاف رقیب مایکروسافت و سرویس اشتراک آن، Game Pass، سونی همیشه موضع قاطع خود را مبنی بر عدم اضافه کردن بازی های جدید به پلی استیشن پلاس در روز راه اندازی حفظ کرده است.
جیم رایان در مراسم رونمایی از پلی استیشن پلاس جدید اعلام کرد که تولید و عرضه عناوین پلی استیشن چرخه موفقی را دنبال می کند. قرار دادن این بازی ها در سرویس اشتراک همزمان با عرضه اولیه به این چرخه آسیب وارد می کند و در درازمدت بر کیفیت خلاقیت های شرکت تأثیر منفی می گذارد.
پس از انتشار هر یک از عناوین فرست پارتی سونی، گیمرها حدس و گمان هایی را درباره زمان حضور آنها در پلی استیشن پلاس بیان کردند. Returnal، Ghost of Tsushima Director’s Cut و Final Fantasy 7 Remake تقریبا یک سال پس از انتشار اولیه به این سرویس اضافه شدند.
لازم به ذکر است که به قول یوشیدا زمان این رویداد به موقعیت منحصر به فرد هر حزب بستگی دارد.