در بازی های جهان باز اساسا دنیای کار دارای شخصیت منحصر به فردی است که به عنوان یکی از عناصر سنجش کیفیت کار در مرکز توجه قرار می گیرد. در واقع اگر شهری که بازی در آن روایت میشود دارای شخصیت خاص و کاریزمای قابلتوجه نباشد، شخصیت اصلی، خط داستانی و اتفاقات نیز معنایی نخواهد داشت یا در بهترین حالت جذابیت لازم را پیدا نمیکند. در این راستا، Rockstar همواره مضامین طنز و رویدادهای تقلید آمیز خود را با زمینه ها، افکار، فرهنگ ها، سبک زندگی و طبقات اجتماعی مختلف محیطی که برای کار خود انتخاب کرده است، تطبیق می دهد. Vice City یک نسخه خیالی از میامی، فلوریدا است. میامی / Vice City فرصت های قابل توجهی را برای ایجاد شهری پویا و منحصر به فرد ارائه می دهد که مطمئناً مقایسه با شهرهای دیگری که سری Grand Theft Auto در آنها انجام شده است جالب خواهد بود.
نقطه مرکزی بازی
اگرچه تمامی نسخه های سری GTA حول محور «دزدی» و «جنایت» می چرخند، اما هر کدام مفاهیم و مضامین خاص خود را دارند و قانون شکنی را در سطوح مختلف به عنوان بخشی از شخصیت اصلی خود ترویج می کنند. به عبارت دیگر هیچ یک از بازی های این مجموعه مفهومی تکراری ندارند. مهمتر از همه، GTA: San Andreas دارای فرهنگ سیاهپوستان، درگیری باند، گانگستریسم و خیانت به عنوان تم اصلی آن است. GTA IV بر روی یک مهاجر قاتل و خشن “جک همه حرفه ها” متمرکز است که برای خانواده های جنایتکار و مافیا کار می کند. در نهایت، GTA V بیشتر بر فساد، عملیات مخفیانه دولتی و سرقت های بزرگ متمرکز بود.
اما چه چیزی می توانیم در مورد GTA VI حدس بزنیم؟ با اطلاعاتی که به بیرون درز کرد، شاید اینقدر خالی نباشیم. GTA VI داستان دو جنایتکار زن و مرد را دنبال می کند که می خواهند مانند بانی و کلاید در Vice City ثروت خود را به دست آورند. اطلاعات بیشتری در دسترس نیست، اما میتوانیم ایدهای از جهت روایی که Rockstar در نظر دارد داشته باشیم. به نظر می رسد Rockstar قرار است داستان شخصی و متمرکزتری نسبت به GTA V تعریف کند. در اینجا، سرقت های کوچک، حداقل برای قسمت های اولیه بازی، جسورانه تر خواهند بود، و بازی زمان زیادی را صرف ایجاد روابط خواهد کرد. از تکامل. به نظر می رسد Rockstar از روایت جذاب Red Dead Redemption 2 الهام گرفته است و شاید عناصر سنگدل نقش مهم تری در اینجا ایفا کنند. مطمئناً انتظار می رود که با پیشرفت تاریخ کارتل ها و گروه های جنایتکار، پرونده باز شود و همه چیز به تدریج ابعاد بیشتری به خود بگیرد.
ویس سیتی یا میامی، چه نوع شهری است؟
Rockstar را می توان یکی از با وجدان ترین سازندگان صنعت بازی های ویدیویی دانست. آنها به جزئیات توجه می کنند، هرچند ممکن است برخی از این جزئیات به صورت فردی کم اهمیت به نظر برسند، اما در نهایت به عنوان یک سیستم بزرگ، اثری پویا و واقع گرایانه خلق می کنند. جزئیات فنی و بصری تنها بخشی از داستان است. در طول دوره پیش تولید، تیم Rockstar سالهاست که شهر و محیطی را که میخواهند نسخه داستانی آن را از دیدگاه فرهنگی، اجتماعی، روانشناختی و انسانی بسازند، تجزیه و تحلیل و ارزیابی میکنند. این جزئیات به ایجاد یک محیط باورپذیر کمک می کند و شخصیت هایی از این عالم کوچک خلق می شوند که قابل لمس هستند.
محوری ترین و مهم ترین ویژگی میامی (معاون شهر) جامعه متنوع، متنوع و آشفته آن است. به عبارت دیگر، اگر برای مدت بسیار کمی در مناطق مرکزی این شهر قدم بزنید، انواع آداب، عقاید، نژادها و سبک های زندگی را خواهید دید. این به GTA VI اجازه می دهد تا NPC های مختلف با اهداف و اخلاقیات متفاوت را بدون خروج از فرمت روایت شهری نمایش دهد. این سوال بسیار مهم است، زیرا برخی از شهرها و ایالت ها دارای شخصیت های یکدست و مشابه هستند که با یک اتفاق غیرمنتظره و به تصویر کشیدن شخصیتی عجیب، خط روایی به یکباره از قالب شهری خارج می شود و غیرواقعی به نظر می رسد. مردم شهر میامی همیشه مشغول هستند، اما در پایان روز، سرگرمی باید سر جای خودش باشد. میامی نیز یک شهر توریستی محسوب می شود و پر از محله های مهاجران آمریکای جنوبی است. انتظار می رود شهری پر از مهاجر باشد (60 درصد جمعیت اسپانیایی زبان هستند). رانندگی نیز در مقایسه با سایر شهرهای ایالات متحده آمریکا در شرایط خوبی نیست. از نظر فرهنگی تنوع زیادی در این شهر وجود دارد. همه این موضوعات به شما می گوید که میامی یا وایس سیتی یک شهر شلوغ و پر تپش پر از افراد یا NPC های مختلف است، شما نمی دانید برخورد بعدی با یک غریبه چگونه پیش خواهد رفت.
یکی دیگر از جنبههای «مدرن» میامی که آن را به مقصدی ایدهآل برای GTA VI تبدیل میکند، جمعیت پر پول، بیعیب، توخالی و عجیب این شهر است. البته بازی می تواند در قسمت های خاصی از داستان به نوستالژی تکیه کند. از ستایش عابران خودرویی که در سال 1980 ساخته شده است تا تحسین مد آن دوره، این بازی همچنین می تواند بر وابستگی و علاقه شدید مردم به دوره کلاسیک دوران مدرن تأثیر بگذارد. در این تاپیک دلایلی برای مراجعه به GTA Vice City نیز ارائه شده است.
البته لس آنجلس (لس سانتوس)، نیویورک (لیبرتی سیتی) و میامی (وایس سیتی) شباهت های قابل توجهی در موارد ذکر شده دارند. همه شهرها شلوغ و پر از اتفاقات عجیب در خیابان ها هستند و مردم رویای تبدیل شدن به یک سلبریتی را در سر می پرورانند. اما نوع ارائه این دغدغه و موضوع آن در شهرهای ذکر شده متفاوت است. نفوذ، نوع و اهمیت سرگرمی یکی از این موارد محسوب می شود.
از نظر جرم و جنایت، میامی در رتبه میانی ایالت های ایالات متحده قرار دارد، اما قانون آفتاب فلوریدا باعث می شود جنایت و فساد در داخل شهر آشکارتر و کمتر پنهان شود. این قانون به معنای شفافیت در پرونده های جنایی، جلسات دولت و غیره است، یعنی شاهد اتفاقات عجیب تری از این دولت خواهیم بود. رویدادهایی که ممکن است در ایالت های دیگر رخ دهد، اما فاش نشده است. این باعث چرخش دیوانه کننده ای به میامی و فلوریدا شد.
میامی هرگز خسته کننده نیست
حتماً با تمام آنچه گفته شد به همین نتیجه رسیده اید که میامی مدرن (معاون شهر) با چیزهایی مانند توریستی بودن، تنوع فرهنگی و تنوع موجود در آن، هرگز خسته نمی شود. و سرگرمی هایی که در این منطقه پراکنده است این مشکل را ممکن می کند. مشکل آشکار دیگر ساکنان مهاجر از آمریکای جنوبی است که به احتمال زیاد داستان را به کارتل های مکزیکی یا کلمبیایی مرتبط می کنند. میامی یا Vice City مدرن، مقصدی پر از پتانسیل برای Rockstar در نظر گرفته میشود که میتواند میزبان سرگرمکنندهترین فعالیتهای تاریخ GTA باشد، از نظر فرهنگی و اجتماعی لحظات دیوانهکننده و قالبی مناسب برای داستانی در مورد جنایت و جنایت در قلب ایجاد کند. اما از داستان، امکان پیوند آن با نوستالژی دهه 80 بدون نیاز به سفر در زمان است.