اسکات آموس، رئیس Crystal Dynamics و ویل کرسلیک، کارگردان Tomb Raider: Legacy of Atlantis در مصاحبه ای با وب سایت VGC در مورد این بازی صحبت کردند. آنها این اثر را نامه ای عاشقانه برای طرفداران توصیف کردند.

رئیس استودیو کریستال داینامیکس می گوید که Tomb Raider: Legacy of Atlantis فرصت بسیار خوبی برای جشن گرفتن سی امین سالگرد این فرنچایز است. مجموعه ای که اولین نسخه آن در سال 1996 منتشر شد. او همچنین تاکید کرد که این بازی به تصمیمات طراحی تیم سازنده اصلی Core Design Studio احترام می گذارد.
به گفته وی، برای رسیدن به این هدف، بازی با استفاده از Unreal Engine 5 توسعه یافته و علاوه بر حفظ هویت نسخه کلاسیک، شامل بهبودهایی برای رفع مشکلات معرفی شده در نسخه اصلی نیز خواهد بود.
اسکات آموس گفت:
Tomb Raider: Legacy of Atlantis واقعا نامه ای عاشقانه از طرف طرفداران و همه ما به طرفداران است. وقتی این فرصت را در نظر گرفتیم، میدانستیم که سیامین سالگرد این مجموعه در راه است و میخواهیم کار خاصی انجام دهیم. اثری که هم این مناسبت را جشن میگیرد و هم به دیانای و هدف اصلی تیم Core Design که این عنوان باورنکردنی را خلق کرده است، احترام میگذارد. این اولین بازی بود که پایه و اساس مسیری را که ما هنوز هم امروز دنبال می کنیم، 30 سال بعد، در جهان Tomb Raider گذاشت.
او در ادامه درباره ماهیت بازسازی بازی توضیح داد:
این واقعیت که کل بازی کاملاً از پایه با Unreal Engine 5 ساخته شده است دلیل اصلی توصیف آن به عنوان یک بازسازی است. ما تمام عناصر کلیدی نسخه اول را حفظ کردیم، اما از خود پرسیدیم که چگونه میتوانیم آنها را از نگاه یک بازیکن مدرن بازتعریف کنیم. بنابراین، بخش هایی که در نسخه کلاسیک فقط یک تصویر پس زمینه بودند، اکنون به محیط های کاملاً سه بعدی و کاملاً قابل کاوش تبدیل می شوند.

کارگردان بازی در پاسخ به این سوال که آیا Tomb Raider: Legacy of Atlantis یک بازسازی وفادار خواهد بود یا یک بازسازی، گفت که ضمن احترام به میراث نسخه اصلی، جنبه های خاصی را نیز مدرن می کند. او تاکید کرد که جلوه های بصری نقش مهمی در این رویکرد ایفا می کند، زیرا Unreal Engine 5 نشان دهنده 30 سال پیشرفت در فناوری گرافیک است.
کرسلیک در این باره گفت:
از سال 1996، 30 سال پیشرفت تکنولوژیک وجود داشته است، و انجام این کار آسان نیست، اما هدف نهایی ما این است که بازی همان حسی را که در اولین کشفش داشتید، منتقل کند، با این تفاوت که مانند یک بازی مدرن بازی می کند. به همین دلیل برخی از قطعات بدون تغییر و کاملا به نسخه اصلی وفادار خواهند ماند.
برخی از لحظات نمادین نسخه کلاسیک، مانند رویارویی با T-Rex، برای ایجاد اولین خاطره برای بازیکنان جدید و برای طرفداران قدیمی که آن را با حسی جدید و مدرن دوباره زنده کنند، دوباره تجسم شده است. چالش ما ایجاد دوباره همان حس و خاطره است، این بار برای نسل جدید بازیکنان.
Tomb Raid: Legacy of Atlantis در سال 2026 برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.







































