خود کوجیما این را گفته است. مدت کوتاهی پس از معرفی رسمی بازی Death Stranding 2، او به پادکست Brain Structure رفت تا اطلاعاتی در مورد این بازی ارائه دهد. به گفته کوجیما، به لطف پیشرفت های تکنولوژی، تیم سازنده بازی اکنون قادر به انجام کارهایی است که در این بازی امکان پذیر نبود. بازی اصلی:
این دومین بار است که با نورمن (ریداس) کار می کنم و این فناوری در طول سه سال گذشته واقعاً تکامل یافته است. چیزهایی که قبلا غیرممکن بودند، اکنون امکان پذیر هستند. خودمان هم تغییر کرده ایم. بنابراین می توانیم بگوییم که با یک سکانس غیرعادی طرف هستیم.
در حال حاضر نمی توانم چیز زیادی در مورد بازی بگویم. فکر میکنم خیلیها سام را دوست داشتند و امیدوارم این افراد دوباره به بازی برگردند. برای اینکه توجه بازیکنانی را که بازی اول را انجام ندادند جلب کنم، سعی کردم بازی را نوستالژیک و جدید کنم. بیشتر از این نمی توانم چیزی بگویم.
کوجیما ادامه داد که در حال حاضر نمی تواند زیاد درباره بازی صحبت کند، اما Death Stranding 2 سعی خواهد کرد تعادلی بین بازیکنان قدیمی و جدید ایجاد کند:
هیدئو کوجیما، کارگردان بازی Death Stranding 2، گفت که به لطف پیشرفتهای فناوری، اکنون چیزهایی ممکن شده است که در طول توسعه بازی اول امکانپذیر نبودند.
مثل همیشه، وقتی صحبت از بازی های کوجیما به میان می آید، باید بدون هیچ انتظار قبلی وارد خلاقیت های او شوید. ظاهرا این کارگردان افسانه ای و تیمش در کوجیما پروداکشنز فعلا قصد تغییر رویه را ندارند. بدون شک بازی اصلی Death Stranding اثری بسیار عجیب بود و ظاهراً دنباله آن قرار است گیمرها را شگفت زده کند.
بازی Death Stranding 2 در حال حاضر به طور انحصاری برای پلی استیشن 5 در حال توسعه است. اخیراً تایید شده است که یک فیلم Death Stranding نیز ساخته خواهد شد.