برای درک کامل داستان مجموعه Kingdom Hearts دیگر نیازی به تماشای بیش از 500 ساعت ویدیوی تجزیه و تحلیل YouTube ندارید. داستان پیچیده و کشیده این فرنچایز حتی کارگردان بازی را هم آزار داد.
سریال Kingdom Hearts اغلب به دلیل داستان سرایی بسیار پیچیدهاش ستایش میشود، اما در مصاحبهای با مجله YoungJump، حتی سازنده آن، Testuya Nomura، اعتراف کرد که گاهی اوقات مجبور میشد برای سرنخها و جزئیات به YouTube برود.
در همان مصاحبه، Nomura جزئیات مهمی در مورد Kingdom Hearts IV و کارهایی که قرار است انجام دهد برای جلوگیری از پیچیده شدن داستان کلی به اشتراک گذاشت:
Kingdom Hearts Missing Link و Kingdom Hearts IV هر دو با تاکید بیشتر بر “جدید” بودن طراحی شده اند و قصد ندارند دنباله باشند. من در واقع به Missing Link و IV دوباره به عنوان نقطه شروع داستان فکر می کنم. برنامه من این بود که سری قبلی را با Kingdom Hearts III به پایان برسانم، بنابراین برای IV نویسندگان جدیدی را به خدمت گرفتم و حتی یک لوگوی جدید ایجاد کردم تا شروع کار با فرنچایز را برای بازیکنان جدید آسانتر کنم.
نومورا همچنین درباره پایان و پایان روایت اصلی سریال صحبت کرد. او خاطرنشان کرد که Kingdom Hearts IV و همچنین تغییرات ذکر شده همچنان یک مسیر روایی و روایی را دنبال می کند. علاوه بر این، خط معروف سورا از بازی اول در مورد واقعی ساختن هر چیزی که می بیند پاسخ داده خواهد شد، بنابراین طرفداران قدیمی همچنان می توانند از داستان بازی لذت ببرند.