هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد GTA 6 منتشر نشده است، اما شایعات و اطلاعات موثق می تواند به تغییر بی سابقه ای در بازی بعدی Rockstar اشاره کند.
علیرغم موفقیت غیرقابل انکار GTA Online، Rockstar همیشه به خاطر ماجراجویی های منحصر به فرد تک نفره شهرت داشته است. اگرچه این استودیو قبلا در ژانرهای دیگر بازی (مانند مسابقه با Midnight Club) کار می کرد، اما شهرت Rockstar برای محصولات باکیفیت باعث می شود بسیاری از طرفداران با شنیدن نام این شرکت به فکر بازی هایی مانند GTA و Red Dead Redemption بیفتند. هیچ یک از این بازی ها به طور خاص بر روی حالت Co-op تمرکز نکردند. اما GTA 6 همان بازی است که می تواند جریان راک استار را تغییر دهد.
با توجه به بخشهای آنلاین بازیهای Rockstar مانند GTA Online و Red Dead Online، نمیتوان گفت که این استودیو هرگز فرصتی به حالت Co-op نداده است. اما در عین حال، نمی توان انکار کرد که Rockstar به خاطر گیم پلی همکاری خود در بازی ها شناخته شده نیست. در عوض، مدت هاست که به لطف نوآوری های خود در بازی های تک نفره، توانسته است خود را در قلب میلیون ها طرفدار تثبیت کند. با این حال، Grand Theft Auto 6 با پتانسیل کامل خود می تواند به خوبی جرقه نوآوری Rockstar در ژانر co-op را بزند.
چرا داستان Grand Theft Auto 6 می تواند از حالت تعاونی بهره مند شود؟
لازم به ذکر است که این روزها شایعات زیادی در مورد Grand Theft Auto 6 شنیده می شود و بسیاری از آنها بدون هیچ مبنایی به شبکه های اجتماعی راه می یابند. با این حال جیسون شرایر از بلومبرگ بارها در مورد وسعت و چشم اندازهای GTA 6 گزارش داده است و تا آنجا پیش رفته است که می گوید داستان اصلی بازی متاثر از زوج جنایی آمریکایی دهه 1940 بانی و کلاید است. گیم پلی GTA 6 که مدت ها فاش شده بود نیز صحت ادعاهای شرایر را تایید کرد
در هر صورت، شایان ذکر است که Rockstar دو شخصیت اصلی را برای Grand Theft Auto 6 در نظر گرفته است که مانند بانی و کلاید در سرقت و جنایت شریک هستند. این بدان معناست که بازیکنان به طور همزمان بانک ها را سرقت کرده و با هر دو شخصیت مرتکب جنایت می شوند. در حالی که در حال حاضر تعداد زیادی بازی تک نفره با همراهان هوش مصنوعی (مانند کریتوس و آترئوس در God of War) وجود دارد، اگر GTA 6 دارای دو شخصیت قابل کنترل بر اساس بانی و کلاید باشد، چندان منطقی نیست که یکی از شخصیت ها به طور مداوم توسط هوش مصنوعی کنترل شود. در عوض به نظر می رسد که بازیکنان می توانند در طول بازی بین آنها سوئیچ کنند در غیر این صورت هیچ تفاوت اساسی بین دو قهرمان GTA 6 و سه قهرمان GTA 5 وجود نخواهد داشت.
داستان هر شخصیت در GTA V تا حد زیادی از دیگری جدا بود. اما با توجه به رابطه احتمالی دو قهرمان بازی GTA 6 و روایت داستانی ترکیبی که در آن بازیکنان می توانند بین دو شخصیت داستان تکامل پیدا کنند، استفاده از قسمت داستانی GTA 6 از حالت Co-op دور از ذهن نخواهد بود. علاوه بر این، داستان کلی بازی نشان می دهد که دو بازیکن می توانند در ژانر تعاونی با هم کار کنند. البته، همه اینها حدس و گمان است، اما GTA 6 می تواند فرصتی برای Rockstar باشد تا اثر خود را در بازی های Co-op به جای بگذارد، همانطور که انقلابی در بازی های تک نفره ایجاد کرد.
آیا Rockstar میتواند از پتانسیل همکاریهای GTA 6 استفاده کند؟
از زمان انتشار بازی GTA Online تا به امروز، Rockstar ماموریت های زیادی را در این عنوان گنجانده است که برخی از آنها به طور خاص برای حالت Co-op طراحی شده اند. اگرچه همکاری بازیکنان در قسمت آنلاین با وجود جزئیات کمتر، تا حد زیادی دنبال خواهد شد، اما مطمئنا اگر راک استار به دنبال استفاده از حالت تعاونی در قسمت داستانی GTA 6 باشد، تمرکز بیشتری روی اجرای بهتر و سرگرم کننده این حالت در بازی خواهد داشت.
در نهایت باید گفت که اتخاذ چنین تصمیمی برای گنجاندن حالت تعاونی در داستان GTA 6 می تواند مانند یک تیغ دولبه باشد. در عین حال، دیدن توسعه دهندگان از منطقه آسایش خود غیرعادی نیست. بنابراین باید دید Rockstar چگونه می تواند نوآوری خود را در این زمینه نشان دهد. با تمام این تفاسیر، لازم به ذکر است که ریسک پذیری بخشی از فرآیند گسترش خلاقیت است و نتیجه مطلوب مستلزم پذیرش ریسک و خروج از منطقه امن است و اساس این قانون برای استودیو بزرگی مانند راک استار نیز صدق می کند.
نظرت راجع به آن چیست؟ آیا با استفاده از حالت Co-op در داستان GTA 6 موافقید یا ترجیح می دهید که Rockstar به توسعه داستان در حالت تک نفره ادامه دهد؟