منوی انتخاب سلاح به این صورت است که به عناصر رابط کاربری و هر سلاحی که می خواهید نگاه می کنید و سپس اسلحه شما تغییر می کند. زمانی که می خواهید نارنجکی را پرتاب کنید، می توانید نقطه فرود آن را از این طریق هدف قرار دهید. اینها تنها بخش کوچکی از چیزهایی هستند که ما پیاده سازی کرده ایم، و کل بازی برای نمایش بسیاری از کاربردهای مفید فناوری ردیابی طراحی شده است. از منوها گرفته تا مکانیک های هدف گیری ظریف، بازیکنان می توانند به سادگی با “نگاه کردن” با گیم پلی تعامل داشته باشند.
یکی از اولین چیزهایی که بازیکنان متوجه آن میشوند، جزئیات غیرعادی سلاح است. این [مانند بازیهای معمولی] دیدن سلاح از پشت و روی صفحه تخت، زمین تا آسمان با در دست گرفتن این سلاح متفاوت است.
به لطف سخت افزار Unreal Engine 5 و PS VR 2، توسعه دهندگان توانستند از یک سیستم نورپردازی پویا در این بازی استفاده کنند که در بین بازی های VR به ندرت اتفاق می افتد، به خصوص با این حجم از جزئیات:
اما از آنجایی که Firewall Ultra بر روی Unreal Engine 5 ساخته شده است، First Contact جزئیات بیشتری در مورد مزایای استفاده از این موتور و تأثیر آن بر گیم پلی ارائه کرد:
ما در مورد پتانسیل استفاده از فناوری ردیابی چشم به روشی بسیار خاص هیجان زده هستیم. اگر فناوریهایی مانند بازخورد فیزیکی وجود نداشت، کارهایی که ما با این فناوری انجام میدهیم بسیار دشوار میشد و هرگز نمیتوانست در یک محیط واقعیت مجازی «طبیعی» احساس شود. فناوری ردیابی چشم نه تنها در Firewall Ultra بلکه در سایر پروژه های آینده ما مانند Solaris Offworld Combat II نیز نقش بزرگی ایفا خواهد کرد.
بزرگترین مزیت برای ما این است که سطوح اشیاء بازی چقدر واقعی و طبیعی هستند.اگرچه چیزی نیست که مردم به طور معمول متوجه آن شوند، اما محیط های بازی اکنون احساس غوطه وری بیشتری دارند، به خصوص با سیستم نورپردازی. پویا. این ویژگی همچنین مشکل تغییرات ناخواسته وضعیت جسم در بازی را کاهش می دهد و به ما اجازه می دهد تا با استفاده از سایه بان ها این تغییرات حالت ناخواسته را برطرف کنیم.
ما از تمام ویژگی های کنترلر (هپتیک، ماشه های تطبیقی، حسگر انگشت) و همچنین فناوری ردیابی چشم استفاده خواهیم کرد تا احساس در دست گرفتن و دست زدن به اسلحه ها را به روان ترین، غنی ترین و واقعی ترین شکل ممکن منتقل کنیم.
برای Firewall Ultra، ما تکنیکهای رندر معوق را انتخاب کردیم که به ما امکان استفاده از سایهزنهای بسیار پیچیدهتری را میداد. این به ما امکان میدهد تا از روشهای بیشتری برای طراحی و اعمال بافتها استفاده کنیم و جزئیات بیشتری را به تمام سطوح بازی اضافه کنیم. از تفنگی که در دست دارید گرفته تا چراغ قوهای که بر روی هر سطحی میتابد، جزئیاتی مانند خط و خش را متوجه خواهید شد.
در یک گفتگوی طولانی، توسعه دهندگان Firewall Ultra توضیح می دهند که چگونه این بازی از هدست واقعیت مجازی PS VR 2 نهایت استفاده را خواهد برد.
البته با توجه به تغییرات اساسی در کنترلر PS VR 2، استفاده از فناوری ردیابی چشم تنها عامل بهبود گیم پلی Firewall Ultra نخواهد بود. تیم سازنده قصد دارد از محرک های تطبیقی و بازخورد PSVR2 Sense برای غوطه ور کردن بیشتر مخاطبان در دنیای بازی استفاده کند.
رویکرد ما به این بازی این نیست که چیزی سطحی بسازیم که خوب به نظر برسد. هنگامی که هدف شما ایجاد فراگیرترین تجربه ممکن است، هرچه عمیق تر به جزئیات دنیای واقعی بپردازیم، تجربه نهایی غنی تر خواهد بود.
اگر عناوین PS VR 2 را دنبال میکنید، میدانید که First Contact مدتی است که روی Firewall Ultra، دنباله Firewall Zero Our کار میکند. به لطف Unreal Engine 5 و سخت افزار قدرتمند PS VR 2، این عنوان قرار است تغییر بزرگی در بین بازی های VR ایجاد کند و امسال یکی از بهترین عناوین شوتر در رده خود باشد.
و در نهایت، می توانید نگاهی به لیست بهبودهای فنی اعمال شده در Firewall Ultra بیندازید:
- تکنیک های رندر معوق
- نورپردازی جزئیات پویا
- استفاده گسترده از فناوری ردیابی چشم
- سیستم رندر Foveal برای افزایش وضوح بصری
- مکانیک هدف گیری کاملاً جدید
- ماشه های تطبیقی، بازخورد لمسی و حسگر انگشت
- وضوح 4K با فناوری HDR و صدای سه بعدی
- نرخ پایدار 60 فریم در ثانیه
Firewall Ultra امسال در تاریخ نامشخصی برای کنسول پلی استیشن 5 و هدست واقعیت مجازی PS VR 2 منتشر خواهد شد که در صورت تمایل می توانید تریلر این بازی را از طریق این آدرس مشاهده کنید.
به تازگی اعضای استودیوی First Contact در طی مصاحبه ای با Epic Games، شرکت سازنده Unreal Engine 5، اطلاعات جدیدی از بازی Firewall Ultra فاش کرده و توضیح داده اند که چگونه این عنوان از تمامی مزیت های PS VR 2 و Unreal Engine استفاده خواهد کرد. 5. . آهسته. تدریجی
به لطف قابلیت های Unreal Engine 5، Firewall Ultra با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه اجرا می شود و از وضوح 4K، فناوری HDR و صدای سه بعدی بهره خواهد برد. علاوه بر این، قابلیت ردیابی چشم تعبیه شده در این هدست یکی از دغدغه های First Contact در توسعه Firewall Ultra بوده و همراه با پردازش Foveated به بهترین تجربه ممکن از این بازی کمک می کند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری