Final Fantasy 16 در ابتدا قرار بود دو دیسک منتشر شود، اما حدود شش ماه قبل از عرضه، توسعه دهندگان راهی را کشف کردند که به سختی همه چیز را روی یک دیسک قرار می داد.
بر کسی پوشیده نیست که بازیها بزرگتر و بزرگتر میشوند، به خصوص که توسعهدهندگان عناوین AAA اکنون از محتوا و عملکرد بصری بیشتری در بازیهای خود استفاده میکنند.
از قبل می دانیم که عناوینی مانند Final Fantasy 7 Rebirth بر روی دو دیسک برای PS5 منتشر خواهند شد. اسکوئر انیکس با نصبهای عظیم بازی غریبه نیست و به نظر میرسد که Final Fantasy 16 نیز همین روند را دنبال کند.
در مهمانی پیش از انتشار، نائوکی یوشیدا، تهیه کننده بازی، تایید کرد که برنامه اولیه این بود که بازی روی دو دیسک عرضه شود. با این حال، تیم راهی برای قرار دادن کل بازی روی یک دیسک تقریباً شش ماه قبل از انتشار پیدا کرد که در هزینههای تولید نیز صرفهجویی کرد.
هیروشی تاکای، کارگردان این پروژه گفت که تکمیل داستان اصلی 35 تا 40 ساعت طول می کشد، اما با محتوای اختیاری، این زمان می تواند به حدود 70 ساعت برسد. بازی از قابلیت New Game Plus استفاده می کند و چالش هایی مانند حالت Final Fantasy وجود دارد که در آن انواع و ترتیب دشمنان تغییر می کند و منجر به تجربه ای متفاوت و چالش برانگیز می شود.
بازی Final Fantasy 16 در تاریخ 22 ژوئن برای کنسول PS5 منتشر خواهد شد و یک آپدیت روز اول نیز برای بازی تایید شده است.
منبع: گیم بولت