یوشیدا سپس توضیح داد که از آنجایی که ممکن است برای برخی از بازیکنان آسان به نظر برسد، لوازم جانبی به گونه ای طراحی شده اند که تکه به تک حذف شوند تا بازیکنان بتوانند توانایی های مورد نظر خود را مدیریت کنند. او گفت:
یوشیدا اخیرا ادعا کرده است که بازی Final Fantasy XVI به پایان توسعه نزدیک شده است. او در دسامبر گذشته گفت که توسعه Final Fantasy XVI تقریباً شش ماه از برنامه عقب افتاده است. همهگیری کووید-19 به دلیل مجبور شدن کارگران به کار از خانه منجر به مشکلات تولید غیرمنتظره شده است. او گفت:
متأسفانه، این امر با دفتر توکیو تداخل داشت که به نوبه خود برنامه تحویل محتوای ما را به تأخیر انداخت یا لغو کرد.
حالت دوم به گونه ای طراحی شده است که کسانی که با بازی های اکشن مدرن آشنایی ندارند می توانند به طور کامل از بازی لذت ببرند اما حالت تجربه داستان به جای کاهش سختی نبردها مجموعه ای از آیتم ها را در اختیار بازیکنان قرار می دهد که می توانند از آنها برای کمک به نبردها استفاده کنند. یوشیدا توضیح داد:
یوشیدا در مصاحبه ای با Famitsu Media توضیح داد که این بازی دارای یک سیستم جنگی مبتنی بر اکشن است که شبیه به بازی Kingdom Hearts است. به جای سیستم مبارزات نوبتی سنتی که در اکثر بازیهای فاینال فانتزی قبلی یافت میشود، این مبارزه مستقیم و هک اند اسلش است که هسته اکشن بازی را تشکیل میدهند. همچنین متوجه شدهاند که همه طرفداران فاینال فانتزی نمیتوانند بازیهای اکشن را به خوبی تجربه کنند، بنابراین بازی دارای دو حالت به نام های Action Focus Mode و Story Focus Mode.
او ادامه داد:
در هر دو مورد هیچ تغییری در محتوای داستان وجود ندارد. حالت داستانی سطح دشواری آسان یا استاندارد نیست. اول از همه، FF16 دارای اتصالات مکانیکی برای تجهیزات است. در حالت فوکوس بخش داستان، ابزارهای پیادهسازی شده از همان ابتدا دارای هوش مصنوعی هستند و کنترلهای اصلی کلایو را در اختیار میگیرند. به عنوان مثال، اگر حمله دشمن قریب الوقوع باشد، کلایو گام بزرگی برای جلوگیری از آن به شکلی خارق العاده برمی دارد.
یوشیدا گفت: «چند وسیله دیگر.
برخی از ویژگیها همچنین به شما اجازه میدهند تا با فشار دادن برخی دکمهها در حین جابجایی بین احضارها و تواناییها، ترکیبهای تماشایی ایجاد کنید. بنابراین اگر احساس می کنید که حرکات کلایو تکراری است، می توانید او را به لوازم جانبی مجهز کنید.
به گفته نائوکی یوشیدا، خالق بازی Final Fantasy 16، سازندگان یک رویکرد منحصر به فرد برای سختی بازی ایجاد کردند.
لوازم جانبی را می توان در هر زمان پوشیده و جدا کرد، بنابراین می توانید آنها را با سطح مهارت خود تنظیم کنید. هنگامی که به آنها عادت کردید، آنها را بکشید یا در مواقعی که برایتان دشوار است، آنها را تجهیز کنید. ما مطمئن شدیم که این نوع سیستم را به طور کامل پیاده سازی کرده ایم، بنابراین امیدواریم افرادی که در بازی های اکشن مهارت ندارند بتوانند از داستان در این حالت لذت ببرند.
تریلر جدیدی از این بازی در آخرین پخش State of Play منتشر شده است که عرضه بازی در تابستان 2023 را تایید می کند.
من فکر می کنم افرادی هستند که فکر می کنند اگر [بازی] به تنهایی حرکت کنید، نه یک بازی اکشن. برای این افراد مواقعی وجود دارد که واقعاً میتوانید بر روی بازی احساس کنترل کنید، مثلاً چند فریم قبل از حمله، آهسته اعمال میشود و برای مدت زمانی حدود سه ثانیه میتوانید روی R1 فشار دهید. دکمه؛ آب و هوا به حالت عادی برمی گردد و کلایو فرار بزرگی انجام می دهد. ما یک محیط شاد بین کنترل اتوماتیک و دستی طراحی کرده ایم.
تحریریه ICTNN شبکه خبری