گزارشهای قبلی از Everwild تأیید کردند که توسعه بازی در سال 2020 متوقف شد و پس از ترک مدیر سابق آن دوباره شروع شد.
تقریباً چهار سال از معرفی Everwild می گذرد، اما هنوز پاسخ قطعی در مورد اینکه این بازی دقیقاً چه خواهد بود، نداریم. در حالی که آنچه ما از Rare در هنگام عرضه دیدیم بسیار جالب بود، فراتر از اشاره های مبهم که این بازی یک بازی خواهد بود. بازی بقا (یا حاوی عناصر ژانر بقا) است، هیچ اطلاعات مشخصی در مورد نوع عنوان Everwild در دست نیست
البته گزارش هایی منتشر شده که نشان می دهد خود استودیوی Rare نتوانسته است در طول پروسه طولانی بازی Everwild مسیر مشخصی برای بازی ارائه دهد. سازنده حتی پس از جدایی کارگردان قبلی آن، روند توسعه بازی را دوباره شروع کرد. از زمان این راهاندازی مجدد، به نظر میرسد که بازی سبکی متفاوت از آنچه در ابتدا در نظر گرفته شده بود دارد.
به گفته اندی رابینسون، خبرنگار VGC، که اخیراً در مورد بازی Rare توییت کرده است، ممکن است Everwild برخلاف تصور اولیه، یک بازی بقا نباشد. در عوض، به نظر میرسد این بازی عناصری را از بازی Rare’s Xbox 360، Viva Pinata، قرض گرفته است.
در حالی که رابینسون دقیقاً نگفت که این عناصر چه خواهند بود، اما Viva Pinata اثری با عناصر شبیهسازی بسیاری است. بیشتر این بازی در مورد باغبانی و بازیابی مکان های متروکه است. دقیقاً مشخص نیست که Everwild چه جنبه هایی از این بازی را قرض می گیرد.
در حوالی زمانی که گزارشهای مربوط به راهاندازی مجدد Everwild منتشر شد، مت بوتی، رئیس استودیوی بازیسازی ایکسباکس گفت که این ادعاها کمی طولانی است. البته گزارش های بعدی حاکی از آن بود که روند ساخت این بازی واقعاً آشفته بوده است.
بر اساس شایعات و گزارش های اخیر، پس از شروع مجدد توسعه Everwild در سال 2020، این بازی در یک پنجره انتشار در سال 2023 یا 2024 قرار دارد.