کار بر روی پروژه HLX Valve که نسخه مورد انتظار Half-Life 3 خواهد بود، ادامه دارد و به نظر می رسد که آخرین تغییرات جدی هستند.

در ویدئوی جدیدی که چند ساعت پیش در یوتیوب منتشر شد، افشاگر قابل اعتماد تایلر مکویکر تغییرات اخیر موتور منبع 2 را پس از بهروزرسانی 15 اکتبر Counter-Strike 2 مورد بحث قرار میدهد.
برخلاف بهروزرسانیهای قبلی که شامل افزودن سیستمها و ویژگیهای جدیدی بود که در هیچ بازی دیگری در موتور Valve استفاده نشده بود، آخرین بهروزرسانی بیشتر بر روی بهینهسازی و اصلاح تمرکز دارد. این تغییرات شامل فرآیند پاکسازی منابع سیستم خودکار، بهبود شبیهسازی صدا و سیال و چند اصلاح فنی دیگر است.
اگرچه تعداد ویژگی های جدید کمتر از قبل است، برخی از آنها احتمالاً برای Half-Life 3 HLX طراحی شده اند. این تغییرات شامل گسترش سیستم مخزن آسیب برای پشتیبانی از مدل های دشمن غیر انسانی و همچنین معرفی یک سیستم شبیه سازی ذرات ناهمزمان جدید است. این سیستم جدید قادر است به صورت دینامیکی برهمکنش ذرات با سرعت باد را محاسبه کرده و واکنش آنها را در شرایط مختلف اصلاح کند.
قابل توجه ترین تغییر در این به روز رسانی که بحث های زیادی را در میان طرفداران به راه انداخته است، اضافه شدن یک نماد جدید است که به گروهی از دارایی های گرافیکی با عنوان “علم” اشاره می کند. McVicker معتقد است که این لزوماً به معنای چیز خاصی برای Half-Life 3 HLX نیست، زیرا همه چیز نشان می دهد که بازی در مرحله پرداخت است و هیچ دارایی جدیدی اضافه نخواهد شد. البته، این مرحله به طور کلی قسمت نهایی توسعه در نظر گرفته می شود، اما با توجه به تاریخچه Valve، این روند ممکن است سال ها طول بکشد، بنابراین هیچ نشانه ای مبنی بر قریب الوقوع بودن تاریخ عرضه وجود ندارد.
با این حال، شایعاتی مبنی بر اینکه تریلر Half-Life 3 HLX در دست ساخت است، در حال پخش است و اگر Half-Life: Alyx الگوی بازاریابی و عرضه خود را تکرار کند، میتوان انتظار داشت که بازی کمی پس از معرفی رسمی عرضه شود.
اگرچه تایلر مکویکر پیشنهاد کرد که Half-Life 3 HLX در ماه نوامبر منتشر میشود، اما باید با احتیاط به این حدس و گمان نگاه کرد، زیرا تاریخهای احتمالی قبلی دقیق نبودند. تنها چیزی که تقریباً قطعی به نظر می رسد این است که سریال Half-Life هنوز به پایان نرسیده و آینده درخشانی در پیش دارد.
 
			


































 
                     





