اطلاعات جدید ارائه شده حاکی از آن است که با فعال شدن ray tracing در نسخه PS5 بازی Elden Ring، نرخ فریم به کمتر از 30 کاهش می یابد.
آپدیت جدید بازی Elden Ring که شامل اضافه شدن حالت ray tracing نیز می شود، به تازگی برای کنسول های نسل نهم و رایانه های شخصی منتشر شده است. در حالی که انتظار می رفت فعال کردن این حالت تأثیر منفی بر عملکرد بازی داشته باشد، به نظر می رسد تأثیر منفی بیشتری در آن بخش داشته باشد. فعال کردن ویژگی فوق در نسخه PS5 این RPG گاهی اوقات باعث می شود که نرخ فریم به زیر 30 فریم بر ثانیه کاهش یابد.
با توجه به Digital Foundry، فعال کردن ردیابی پرتو در Elden Ring منجر به کاهش متوسط نرخ فریم 15-20 فریم در ثانیه می شود. این حالت همچنین وضوح را کاهش می دهد و تصویری با وضوح کمتر تولید می کند.
علاوه بر این، کاهش نرخ فریم نسخه PS5 از Elden Ring در هنگام فعال بودن ردیابی پرتو به این معنی است که حتی آخرین فناوری تلویزیون نیز نمیتواند به مشکلات عملکرد کمک کند. با کاهش فریمها به زیر 30، حتی یک سقف نرخ فریم نیز نمیتواند جلوی آشفتگی را بگیرد.
Digital Foundry در پایان بررسی و تجزیه و تحلیل خود به این نتیجه می رسد که ردیابی اشعه Elden Ring در پلی استیشن 5 بسیار دور از ایده آل است. او همچنین اشاره میکند که این تعجبآور نیست، زیرا این قیمتی است که انتظار دارید برای ویژگیهای بصری اضافه شده عنوانی که قبلاً با عملکرد زیر 60 فریم در ثانیه قابل پخش بود، بپردازید.
Elden Ring عنوانی است که در آن گیم پلی نادرست فنی می تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشد، بنابراین به نظر می رسد اکثر بازیکنان از فعال کردن ردیابی پرتوها، حداقل در مبارزات، اجتناب کنند.