توسعه دهندگان بازی دائماً به دنبال راه های جدیدی برای کسب درآمد از عناوین خود هستند و به نظر می رسد EA در حال بررسی تبلیغات درون بازی به عنوان راهی برای جذب مشتری است.
به طور خاص، مدیر عامل EA اندرو ویلسون در حال بررسی نحوه قرار دادن تبلیغات در بازی های AAA این شرکت است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اضافه شدن تبلیغات پویا به بازی ها، ضمن ارائه آخرین گزارش مالی شرکت گفت:
برای پاسخ به سوال شما در مورد اضافه کردن تبلیغات به طور کلی، فکر می کنم این ایده هنوز در مراحل اولیه خود است. ما در طول تاریخ خود حضور تبلیغات را در زمینه تجربه بازی بررسی کرده ایم و انتظار داریم تبلیغات فرصت رشد قابل توجهی را برای ما فراهم کند. ما از این نظر بسیار محتاط خواهیم بود و تیمهایی در شرکت داریم که به چگونگی «اجرای هوشمندانه» آن در بازیها میپردازند. اما مهمتر از آن، هنگامی که ما شروع به ایجاد یک جامعه قدرتمند از بازیکنان می کنیم که قدرت آنها فراتر از مرزهای بازی است، چگونه می توانیم از تبلیغات به عنوان موتور رشد برای آن جامعه استفاده کنیم؟
بنابراین در حالی که به نظر می رسد هنوز برای EA برای انتشار تبلیغات در مقیاس بزرگتر نسبت به گذشته زود است، مطمئناً این چیزی است که این شرکت به طور جدی در نظر دارد. آنها به دنبال کسب درآمد بیشتر از بازیکنانی هستند که ساعت ها از وقت خود را صرف بازی می کنند. قرار دادن تبلیغات در بازی های ویدیویی به طور کلی چیز جدیدی نیست و در طول تاریخ نمونه های زیادی از آن وجود داشته است. از جمله تبلیغ مرسدس بنز در Mario Kart 8، باتریهای Duracell و بیلبوردهای Verizon در Alan Wake، نوشیدنیهای انرژیزای Monster در Death Stranding و حتی آگهی The Boys Amazon Prime در UFC 4 (البته به دلیل واکنشهای منفی حذف شد).
به نظر می رسد EA از The Boys و UFC 4 درس گرفته است و سخنرانی ویلسون در مورد “اجرای هوشمندانه” تبلیغات در محصولات آنها به این موضوع اشاره دارد. در هر صورت امیدواریم مسیری که EA در آینده طی کرده طرفداران را ناامید نکند.