BioWare توضیحات جدیدی در مورد ساختار درخت مهارت و سفارشی سازی کلاس در Dragon Age 4 یا Dragon Age: Dreadwolf در وبلاگ خود قرار داده است.
ما می خواستیم امکان انتخاب های زیادی را فراهم کنیم، بنابراین مکانیزمی طراحی کردیم که از نظر سفارشی سازی بسیار انعطاف پذیر بود، برخلاف مکانیزم خطی رو به جلو.
لوک بارت
مدتی بود که خبری از این بازی نبود، اما حالا طراح سیستم آن، لوک بارت، مرکزیت طراحی درخت مهارت را برای ارائه توانایی تحقق خواسته بازیکن بیان می کند.
همانطور که می بینید، نمونه اولیه این طرح شبیه دانه های برف است و بین هر تقاطع یک مهارت رابط وجود دارد که می توان به آن دست یافت. این درخت از 6 گروه مهارتی مختلف با رنگ های خاص تشکیل شده است. به نظر میرسد میتوانید بین این دستهها ارتباط برقرار کنید و مهارتهایی را در هر یک از آنها بیاموزید.
لازم به ذکر است که تصویر منتشر شده به یک نسخه بسیار ابتدایی لینک شده است و ممکن است در آینده و در بازی نهایی تمامی جزئیات آن تغییر کند. سازندگان همچنین اشاره کردند که تاکنون چندین تغییر در این نسخه اعمال شده است، اما دو اصل سفارشی سازی و آزادی بازیکن برای کسب مهارت های مورد نظر ثابت باقی می مانند.
طراح UX بازی، برونو پوریو، می گوید:
پس از چندین بار بررسی و ارزیابی این ساختار، به طرح نهایی درخت مهارت رسیدیم و بی صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم. نکته مهمی که در نظر داشتیم این بود که سفارشی سازی ها و کار با این ساختار باید برای بازیکن واضح باشد و بار زیادی بر دوش آنها وارد نشود.
برونو پوریو