بدون شک ، Witcher 3 یکی از بزرگترین عناوین بازی است که به سرعت از نظر وسعت و محتوا به منبع بسیاری از ژانرهای دیگر تبدیل شده است. با این حال ، CD Projekt Red نگران توسعه بازی بود که مردم از دنیای عظیم و تاریخ طولانی آن قدردانی نمی کنند.

Mateusz Tomaszkiewicz ، طراح Witcher 3 ، در مصاحبه ای با Gameradar گفت:
کاری که ما می خواستیم انجام دهیم در بسیاری از بازی ها اجرا نشده بود. در حالی که ما سعی می کنیم تکنیک های روایت مورد استفاده برای عناوین خطی مانند Witcher 2 را در قلب دنیای عظیمی قرار دهیم.
همیشه این خطر وجود داشت که داستانی که ما قصد داشتیم سرانجام داستان The Witcher 3 را بیان کنیم. ما همچنین به مردم شک می کنیم ، یا اگر چنین تکنیکی واقعاً برای بازی های عظیم در دنیای آزاد کار می کند. با این حال ، ما ریسک کردیم و همه چیز را برای غلبه بر فشار و سختی قرار دادیم. من فکر می کنم در پایان ، همه چیز عالی بود.
می توان گفت که خطر بالای تیم توسعه ، Witcher 3 را به یکی از بهترین بازی های بازی با یک داستان عظیم و پیچیده تبدیل کرده است. Matteush Tomashakivic در ششمین سال CDPR را ترک کرد و به استودیوی جدید برادرش ، Rebel Wolves پیوست و اکنون مدیر خلاق یک تیم کوچک است. Konrad Tomaszkiewicz ، Wolves Rebel ، توضیح داد:
ما ایده های دیوانه وار داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر می خواهیم آنها را انجام دهیم ، باید استودیوی خود را ایجاد کنیم. زیرا متقاعد کردن هر تجارت بزرگ برای انجام کارهای دیوانه وار و ایجاد یک IP جدید دشوار خواهد بود. می توانم بگویم که ما یک کار خطرناک انجام دادیم زیرا ما یک گزینه جدید را دنبال کرده ایم.
استودیوهای Rebel Wolves در حال حاضر عنوان خون Dawnwaker را توسعه می دهند و اگر از نظر شهرت و موفقیت به Witcher 3 نزدیک باشد.

