سونی تایید کرده است که سری Call of Duty از فروش هر IP یا مجموعه ای از پلی استیشن شخص اول فراتر رفته و پرفروش ترین فرنچایز آن است.
سونی به تازگی گفته است که رگولاتورهای جهانی مطمئناً این را در نظر خواهند گرفت. این شرکت در پشت تمام جعبههای Modern Warfare 2، «پرفروشترین فرنچایز پلیاستیشن» را نوشته است.


به نظر شما ادغام اکتیویژن و مایکروسافت چه تاثیری بر آینده پلی استیشن خواهد داشت؟


این که Call of Duty پرفروشترین فرنچایز پلیاستیشن است لزوماً تعجبآور نیست، اما میتواند دیدگاه مهمی را در مورد ادغام Activision و Microsoft به تنظیمکنندهها بدهد. این واقعیت که سری Call of Duty از فروش عناوین فرست پارتی پلی استیشن پیشی گرفته است، در نگاه اول کمی گیج کننده به نظر می رسد، اما اگر نگاه دقیق تری به فروش واقعی بازی های شخص اول سونی بیندازیم، متوجه می شویم که این شرکت در واقع از فروش سونی پیشی گرفته است. بازی های شخص ثالث فروش بیشتری از عناوین شخص اول ندارند. همانطور که انتظار می رفت، این از این واقعیت ناشی می شود که تعداد بازی های شخص ثالث بیشتر از عناوین شخص اول است، اما این واقعیت که Call of Duty پرفروش ترین فرنچایز پلی استیشن است، برای بسیاری تعجب آور خواهد بود.

این مهم است زیرا فرنچایز Call of Duty برای سونی مهم است و هرگونه مشکلی در دسترسی به آن امتیاز پس از تصاحب Activision مایکروسافت، چه تلاشی برای انحصاری یا انحصاری محتوای آن باشد، بر سونی تأثیر خواهد گذاشت. رگولاتور برزیل قبلاً بر اساس آمار داخلی خود به بررسی این موضوع پرداخته و گفته است که با وجود تأثیر منفی آن بر سونی، این موضوع منجر به خروج این شرکت نخواهد شد.
سونی خاطرنشان می کند که این اطلاعات بر اساس ارقام فروش فرنچایز تا آوریل 2022 است.
در ضمن لازم به ذکر است که دلیل رکورد فروش Call of Duty در پلی استیشن، تعداد زیاد کاربران این کنسول است که اهرم بیشتری را برای حفظ لایسنس ها و قراردادهای انحصاری چند ساله با اکتیویژن فراهم می کند.
این همکاری دوجانبه سود سالانه سونی را به بالاترین سطح خود در سال مالی 2020 رساند و اکتیویژن نیز توانست به فروش 3 میلیارد دلاری Call of Duty در سال 2020 دست یابد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری