بانجی هنگام اعلام این معامله گفت که بازی های موجود و در حال توسعه به پلتفرم های پلی استیشن محدود نمی شوند. این که آیا استراتژی جدید سونی به انتشار برخی از بازیهای Party بر روی کنسولهای رقیب هم تعمیم مییابد یا خیر، سؤالی است که به مرور زمان به آن پاسخ داده خواهد شد.
در حالی که Sony Interactive Entertainment به طور سنتی بر روی توسعه بازیها برای کنسولهای پلیاستیشن تمرکز میکرد، در سالهای اخیر سرمایهگذاری زیادی روی بازیهای رایانه شخصی و موبایل انجام داده است. سال گذشته، مدیر عامل سونی، جیم رایان، تأیید کرد که پلی استیشن بازیهای بیشتری را به رایانههای شخصی عرضه خواهد کرد، و این شرکت به رئیس سابق محتوای آرکید اپل مدیون است تا واحد تجاری جدیدی را که برای راهاندازی فرنچایزهای سونی برای موبایل، Hired ایجاد شده است، رهبری کند.
کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی گفت که خرید Bungie تا حدودی به دلیل تمایل پلی استیشن برای ورود به بخش چند پلتفرمی بوده است.
در ژانویه، اعلام شد که مایکروسافت قصد دارد اکتیویژن بلیزارد را با قراردادی 68.7 میلیارد دلاری خریداری کند، اقدامی که پرچم قرمز بزرگی برای سونی بود. در صورتی که این قرارداد از طریق تاییدیه نظارتی انجام شود، مایکروسافت به انتشار بازیهای Activision از جمله عناوین Call of Duty برای کنسولهای پلیاستیشن ادامه میدهد و میخواهد بازیهای این ناشر را در دسترس همه قرار دهد. لازم به ذکر است که پلتفرم های نینتندو نیز مشمول این سیاست می باشند.
ما معتقدیم بانجی کاتالیزوری برای افزایش خدمات ما در دسته خدمات محور خواهد بود. خرید بانجی از ما نیز گام بزرگی برای ورود به پلتفرم های بیشتر است.
سونی در ژانویه اعلام کرد که قصد دارد بانی، خالق بازی Halo and Destiny را در قراردادی 3.6 میلیارد دلاری خریداری کند. در آن زمان گفته می شد که بانجی یک شرکت مستقل خواهد بود و پس از خریداری آن، یک استودیوی چند پلتفرمی باقی خواهد ماند. یوشیدا، رئیس سونی، در یک جلسه استراتژی در روز چهارشنبه اذعان کرد که این شرکت انتظارات زیادی از بانجی دارد. او گفت:
تحریریه ICTNN شبکه خبری