در نظرسنجی CMA از گیمرهای پلی استیشن، 88 درصد گفتند که پلتفرم سونی را صرفاً به خاطر یک یا چند بازی انتخاب کرده اند. از این 88٪، 73٪ گفتند که Call of Duty دلیل اصلی این خرید بوده است. در حالی که بازی های انحصاری سونی و GTA 5 به ترتیب با 69 و 45 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
امروز، CMA تصمیم موقت خود را منتشر کرد و گفت که اکنون این خرید را ضد رقابتی میداند. آقای کریستوفر درینگ از Gamesindustry.biz برخی از آمارهایی را که اساس این تصمیم CMA را تشکیل میدهند، فاش کرد. طبق یک نظرسنجی جدید که توسط CMA انجام شده است، 73 درصد از گیمرهایی که از پلی استیشن استفاده می کنند، سری Call of Duty را دلیل اصلی خرید خود می دانند:
علاوه بر این، وقتی از بازیکنان پرسیده شد که اگر Call of Duty دیگر در پلی استیشن نباشد، چه کاری انجام می دهند، تنها 53 درصد گفتند که همچنان در پلی استیشن خواهند ماند. در همین حال، 31 درصد گفتند که پلتفرم دیگری میخرند و 7 درصد اصلاً سراغ کنسول نرفتند.
در یک نظرسنجی جدید که توسط سازمان CMA انجام شده، مشخص شده است که درصد افرادی که صرفاً به خاطر Call of Duty پلی استیشن خریداری کرده اند، بیشتر از کسانی است که بازی های انحصاری سونی را ترجیح می دهند.
سازمان CMA در بریتانیا به یک مسئله مهم برای مایکروسافت و برنامه های آن برای خرید اکتیویژن بلیزارد تبدیل شده است. این خرید به قدری بزرگ است که چندین سازمان در سراسر جهان باید آن را تایید کنند و AMC تاکنون تایید نکرده است. خریدی که در نگاه اول برای مایکروسافت کاری آسان به نظر می رسید، شانس موفقیت خود را روز به روز کاهش می دهد.
از این 31٪، 61٪ گفتند که ایکس باکس را به یک رایانه شخصی قدرتمند ترجیح می دهند. نتایج این نظرسنجی به وضوح نشان می دهد که چرا CMA این تصمیم موقت را گرفته است. نهایی شدن اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می تواند قوانین بازی را برای همیشه تغییر دهد.
بدون شک مایکروسافت تمام تلاش خود را برای بستن این معامله انجام خواهد داد. بنابراین باید منتظر ماند و دید در چند هفته آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.