بر اساس مطالعه جدید خود، شرکت تحلیل بازار بازی های ویدیویی Niko Partners اعلام کرد که 37 درصد از گیمرها در آسیا زن هستند.
شرکت مذکور با بررسی جامعه آماری 7548 نفر از 11 منطقه تجاری آسیا، این درصد را به دست آورده است. اگرچه بیشتر این 37 درصد بازی ها را روی پلتفرم موبایل انجام می دهند، اما 23.5 درصد از درآمد بازی در بازار آسیا از این گروه است.
اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی سطح خود را گاه به گاه توصیف کردند. البته افرادی که بین سالهای 1997 تا 2012 متولد شدهاند، تمایل بیشتری به عناوین ورزشهای الکترونیکی داشتند. یکی دیگر از نتایج به دست آمده از این نظرسنجی میزان نارضایتی شرکت کنندگان از حضور زنان در بازی های ویدیویی است. Nico Partners ادعا می کند که اکثر این افراد از نمایندگی های فعلی راضی نیستند. آنها همچنین می خواستند بخش آنلاین بازی ها را بهبود بخشند و تبعیض جنسیتی را کاهش دهند.
مادلین دی نونو، مدیر موسسه جینا دیویس در مورد جنسیت در رسانه، گفت:
اکنون که گیمرهای زن حدود 25 درصد از درآمد بازار آسیا را به دست میآورند، گسترش مضامین داستان و بهبود نمایش زنان در بازیها، نه تنها از نظر اجتماعی، بلکه از نظر تجاری نیز مهم است.
مادلین دی نونو