تقریباً همه داستان عجیب و غریب پشت توسعه Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را میدانند، که در نهایت منجر به جدایی بین خالق سریال Hideo Kojima و ناشر Konami شد. در حالی که بازی هنوز از بسیاری جهات یک کار عالی است، مشکلات خود را دارد. مخصوصا در قسمت جلو. بازی با قدرت شروع می شود و مراحل به آرامی پیچیده تر می شوند زیرا شما را به بیرون می فرستد تا آنتاگونیست خود را پیدا کنید، اما پس از یک نقطه خاص در بازی، مخاطب مجبور به تکمیل مراحل تکراری می شود که سختی آن افزایش می یابد و شرایط اضافی باید برآورده شود. این کشش محدود به نظر می رسد، به خصوص با توجه به تنوع مراحل در بازی های قبلی. بدتر از آن، تکمیل این مراحل برای رسیدن به پایان بازی ضروری است.
روزهای رفته
Fable 3 یک داستان حماسی است که در سرزمین عرفانی آلبیون اتفاق می افتد و بازیکنان باید زمان زیادی را صرف تکمیل این ماجراجویی کنند. داستان اصلی به تنهایی 35 ساعت طول می کشد، اما حتی آن زمان نیز از مشکلاتی در آینده رنج می برد که می تواند به توسعه خسیس و حذف محتوا نسبت داده شود. نتیجه گیری اینکه Fable 3 خیلی طولانی است غیرممکن نیست.
Death Stranding، محصول کوجیما، ممکن است به مذاق همه خوش نیاید، اما تمجیدهای بی پایان کسانی که از آن لذت می برند را می توان در همه جا دید. با این حال، حتی سرسختترین طرفداران آن هم قبول دارند که بازی از مشکلات پیشرفت رنج میبرد، که بیشتر به دلیل ماهیت گیمپلی Death Stranding است. در بیشتر تجربه، بازی در مورد تحویل کالاها از نقطهای به نقطه دیگر است، در حالی که با موقعیتهای طاقتفرسایی مانند BT، Timefalls و Mules روبرو میشوید که پس از مدتی خستهکننده میشوند. علاوه بر این، داستان بازی به طور متناقض پیش می رود و بخش قابل توجهی از زمان اجرای بازی در مقایسه با داستان کلی خسته کننده به نظر می رسد که گاهی اوقات به خستگی فوق الذکر می افزاید. اما اگر بتوانید با این مسائل کنار بیایید، Death Stranding یک تجربه بی نظیر برای شما خواهد بود.
داستان 3
چه در فیلمها، چه در رمانها و چه در هر نوع سرگرمی دیگری، قدم زدن یک ملاحظات حیاتی و مهم است. بنابراین واضح است که بازیهای ویدیویی نیز باید به نحوه ساخت و توسعه داستان، مدت زمانی که بازیکنان برای تکمیل محتوای مهم نیاز دارند و این که چگونه بر تجربه همه محتواها تأثیر میگذارد، توجه بیشتری داشته باشند. اگر توسعهدهنده از توجه به این مشکل غافل شود، بازیها میتوانند با حجم زیادی از محتوا به پایان برسند که در بهترین حالت منجر به تجربهای گیجکننده و در بدترین حالت تجربهای تکراری میشود. در این رابطه 10 بازی مشکل دار در مقاله زیر آورده شده است.
Fallout 4 یک بازی جهان باز پسا آخرالزمانی بزرگ و پر از ماموریت ها و شخصیت های جالب است. اگرچه قسمت اصلی داستان به خودی خود طولانی نیست، اما در بیشتر مواقع باید چندین ماموریت فرعی را برای بهبود شخصیت خود انجام دهید. آن گام های فرعی اصلا بد نیستند، اما می توانند مانع از آن شوند که فقط می خواهند راه اصلی را طی کنند.
Persona 5 Royal
در حالی که بسیاری از این بازی ها به خودی خود عالی هستند، نمی توان انکار کرد که در آینده به یک شکل از مشکلاتی رنج می برند.
سانتا مونیکا ترکیبی عالی از داستان سرایی ساده و نبرد هیجان انگیز با God of War 2018 ارائه کرد، اما گاهی اوقات ممکن است با پیشرفت آن در تضاد باشد. بازی با قدرت شروع میشود و مکانیکهای جدید را به خوبی معرفی میکند، و اگر به داستان اصلی پایبند باشید، God of War در آینده احساس خوبی خواهد داشت، اما کسانی که میخواهند چالشهای سختتری مانند نبردهای والکری را تحمل کنند، باید خود را تجهیز کنند. با آنها باید حداقل شانس پیروزی در برابر این هیولاها را داشته باشند، که می تواند به طور جدی پیشرفت کلی را مختل کند و بازی را به قلمروی تکراری هدایت کند.
Fallout 4
Red Dead Redemption 2
این شغل را به راحتی می توان یکی از طولانی ترین بازی های فهرست نامید. Persona 5 مملو از محتوای منحصر به فرد است که بازیکنان را برای صدها ساعت سرگرم می کند. علاوه بر کمپین 100 ساعته اصلی، Persona 5 Royale شامل تعداد زیادی محتوای جدید، مانند اضافه شدن دوره سوم، مکانها و رویدادهای جدید و موارد دیگر است. اگرچه این عنوان کاملاً جذاب است و به راحتی ارزش تجربه کردن را دارد، اما پس از مدتی ممکن است از کشتن هیولاها و محاصره شدن توسط سیاهچاله ها خسته شوید. زیرا ما احساس می کنیم که بازی بیش از حد لازم طول می کشد.
داستان های ظهور
Red Dead Redemption 2 داستان گسترده ای از باند Van Der Linde را روایت می کند که در تلاش برای پیشی گرفتن از آمریکای در حال تغییر هستند. اگرچه زمان لازم برای تکمیل بازی به عهده شماست، اما حتی برای تکمیل مسیر داستانی اصلی به ده ها ساعت زمان نیاز دارید. البته همه ماموریت ها به یک اندازه جالب طراحی نشده اند و اگر در مورد این بازی صادق باشیم، برخی از قسمت ها کمتر از بقیه سرگرم کننده هستند. علاوه بر این، چرخه تکراری نبرد، اسیر کردن و کشتن دشمنان نیز پس از مدتی خستهکننده میشود و گاهی قدم زدن در این داستان طولانی نجات را خستهکننده میکند. با وجود این موارد، نمی توان انکار کرد که رشد شخصیت آرتور از هر نظر یک تجربه ارزشمند است.
خدای جنگ 2018
منبع: Gamingbolt
بازی Days Gone استودیوی Bend به عنوان یک عنوان طرفداران تقسیم می شود. در حالی که برخی آن را یک شاهکار می دانند، برخی دیگر از آن استقبال گرمی نمی کنند، که از جمله به دلیل جنجال های پیرامون آن است. بسیاری از ماموریت ها در Days Gone یکنواخت و خسته کننده بودند. علاوه بر این، ویژگی معروف بازی، Freaker Hordes، بیشتر زمان بازی را می گیرد و آن را به یک تجربه طاقت فرسا تبدیل می کند، زیرا بازیکنان را مجبور می کند که ماموریت های مشابه را بارها و بارها تکرار کنند.
Death Stranding
Pokemon Sun and Moon یک بازی خوب با محتوای جالب و سرگرم کننده است، اما لیست طولانی از مشکلات دارد. بازی Pokemon Sun and Moon با محتوای متنوع و پیشرفت داستانی مناسب شروع می شود، اما از آنجایی که مخاطب باید نبردهای پی در پی را انجام دهد که ارتباط چندانی با توسعه داستان ندارد، بازی به تدریج به یک ماجراجویی بی هدف عقب می نشیند که در این دوره می تواند ، خسته کننده می شود
لطفاً به خاطر داشته باشید که بسیاری از این بازی ها در واقع خوب هستند و اشکالات به هیچ وجه نشانه ای از یک تجربه بد کلی نیستند.
Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain
مانند Persona 5 که در مورد آن صحبت کردیم، Tales of Arise نیز یک ماجراجویی گسترده در یک سرزمین فانتزی پر از دشمنان و هیولاهای مختلف است. پیشرفت از طریق Tales of Arise به تلاش زیادی نیاز دارد، و حتی در پایین ترین حالت آن، حدود پنجاه ساعت طول می کشد. این کشش طولانی با نوشته های غیر متعارف و پیچش هایی که روایت را به خوبی حرکت نمی دهد، طولانی تر می شود.