نگهداری از بازی های آنلاین اخیراً به یکی از اصلی ترین نگرانی های صنعت بازی های ویدیویی تبدیل شده است و همه ساله ها هر سال بدتر می شوند. اگرچه بسیاری همیشه نسخه های فیزیکی را ترجیح می دهند ، ناشران همیشه به اسکن حرکت می کنند.

دیجیتالی شدن به این معنی است که شرکت ها می توانند در هر زمان بازی های فروشگاه را حذف کنند. این مسئله مشکل ساز است زیرا باعث می شود بازیکنان بازیکنان را به خدماتی که برای آنها پرداخت کرده اند از دست بدهند. در حقیقت ، یک نظرسنجی نشان می دهد که 5 ٪ از بازی هایی که نیاز به اتصال به اینترنت دارند ، در نهایت استفاده نشده است. بازی نمونه ای از این روند است. پس از پایان دادن به Ubisoft به مراقبت از بازی ، او با محاکمه روبرو شد. این شرکت توضیح داد که بازیکنان فقط بازی ها را خریداری می کنند و این به معنای خاصیت نیست.
تحقیقات با حرکتی به نام Stop Killing Games انجام شد. این گروه سعی می کند بازی ها را حفظ کند. کشتن بازی های مورد بررسی را در حدود 2 بازی متوقف کنید و آنها را به دسته های مختلف تقسیم کنید:
- بازی های غیر قابل اجرا
- عناوین خطر
- بازی های آنلاین که توسط ناشران برگزار می شود
- پروژه هایی که توسط طرفداران نگهداری می شوند
دسته عناوین در معرض خطر شامل بیشتر بازی هایی است که هنوز به اینترنت احتیاج دارند. در نتیجه ، Stop Killing Games نمودار را بدون این گروه فراهم کرد تا وضعیت حفظ بازی را بهتر نمایش دهد.

نتایج نشان می دهد که 2 ٪ از بازی ها در این گروه اجرا شده اند. به عبارت دیگر ، در 2 عنوان مورد بررسی ، 2 بازی دیگر کاربردی نیست. لازم به ذکر است که این لیست همچنین شامل بازی هایی مانند Battlefield Bad Company 2 و Crysis 3 است که چند نفره آنلاین آنها غیرفعال است ، اما بخش آفلاین آنها هنوز هم کاربرد دارد.
با این حال ، حتی اگر چنین نمونه هایی رها شوند ، درصد بازی های غیر قابل اجرا 1.5 ٪ باقی مانده است. بازی مانند کنکورد در این گروه است. علاوه بر این ، عنوان Suicide Squad: Kill the Justice League یکی از معدود مسابقات است که با وجود عملکرد ، توسط توسعه دهندگان حفظ شده است.