در حین کاوش در صفحه لینکدین یکی از توسعه دهندگان Rockstar Games (Rockstar Games)، طرفداران با پتنت جدیدی در رابطه با GTA 6 مواجه شدند که بر روی انیمیشن های بسیار پویا و فوق واقعی تمرکز دارد.
طبق این پتنت، به نظر می رسد Rockstar از یک سیستم بسیار نوآورانه استفاده می کند. آنها کتابخانه ای از حرکات ریز شخصیت ها ساختند. به طوری که می توان آنها را با حرکات دیگر ترکیب کرد و طیف گسترده ای از انیمیشن های فوق العاده ظریف و دقیق را ایجاد کرد. برای توضیح بیشتر، اکنون دیگر نیازی به تولید انیمیشن های خاص و منحصر به فرد برای «وضعیت آسیب» یا «القای خستگی» یا… نیست، بلکه ترکیب ریز انیمیشن ها می تواند به صورت پویا انواع حس ها و حرکات را ایجاد کند.
این بدان معناست که هدف GTA 6 ایجاد انیمیشن های پویاتر و واقعی تر از Red Dead Redemption 2 است. بنابراین، اگر خط سلامت یا پارامتر انرژی و آب و هوا وجود داشته باشد، شخصیت اصلی بازی به روش های مختلف به آن واکنش نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر یک خط سلامت را از 1 تا 100 درصد در نظر بگیریم، به ازای هر مقدار سلامتی باقی مانده، ممکن است انیمیشن راه رفتن و واکنش متفاوتی را مشاهده کنید یا در هوای بارانی و طوفانی، شخصیت اصلی ممکن است انیمیشن های متفاوتی داشته باشد.
در کلیپ های لو رفته از GTA 6 نیز کاربرد چنین سیستمی به چشم می خورد. در یکی از آنها، شخصیت اصلی، جیسون، دولا می شود و اسلحه را بالای سر خود می آورد. در قسمت بالای این کلیپ می بینید که این انیمیشن از ترکیب کلمات “combat”، “crouch”، “left_wide”، “long_gun”، “underfire”، “move” به صورت کاملا پویا و در حال حاضر.
این پتنت بر NPCها نیز تأثیر می گذارد و به محیط واکنش نشان می دهد. در کلیپ های فاش شده مشاهده می شود که پلیس بسته به ارتفاع سنگر خم می شود و هر چه ارتفاع دیوار یا نرده ها کمتر باشد بیشتر خم می شود تا مورد اصابت گلوله قرار نگیرد. این امر NPC ها را هوشمندتر و بازی را دشوارتر می کند.
نظرت راجع به آن چیست؟