شاهاه یوشیدا ، رهبر پیشین پلی استیشن ، درباره مجله Squaresoft و Nintendo در مورد استفاده از کارتریج ها در دهه 1980 گفت.

شاو یوشیدا به تازگی فاش کرد که Hironobu Sakaguchi ، خالق Final Fantasy ، سعی کرده است یک بازی “فیلم” بسازد ، اما نینتندو اصرار دارد که تصمیم خود را برای ادامه استفاده از کارتریج ها ادامه دهد.
Squaresoft ، که اکنون به عنوان Square Enix شناخته می شود ، با ساکاگوچی سعی کرد نینتندو را ترغیب کند که از فناوری CD-ROM استفاده کند ، اما شکست خورد. در نتیجه ، میدان متحد با پلی استیشن ، و ساکاگوچی توانست Final Fantasy 7 را منحصراً برای PS1 توسعه دهد. این بازی به دلیل حجم زیاد در سه دیسک منتشر شد که با کارتریج های کنسول نینتندو -2 غیرممکن بود.
جدایی نینتندو و میدان ، ادامه تاریخ است و ما به احتمال زیاد برای بازی های Final Fantasy به چند نفره تبدیل می شویم. از طرف دیگر ، نینتندو دیسک ها را در مقطعی پذیرفت اما با سوئیچ به استفاده از کارتریج ها بازگشت.