Dragon Age: The Veilguard از نظر بسیاری از طرفداران سابق این سریال و حتی مدیران برتر از EA تجربه ناامید کننده ای بود. این بازی پس از انتشار در ماه اکتبر انتظارات داخلی را برآورده نکرد و همچنین موفق به انجام یک کار پیشرو در بین عموم مردم نشد. اکنون ، در گزارش جدیدی که روز چهارشنبه منتشر شد ، اطلاعات بیشتری در مورد دلایل عدم موفقیت ارائه می شود.

خبرنگار بلومبرگ ، جیسون شریر گزارش داده است که بسیاری از مشکلات بازی به دلیل تصمیمات مدیریتی در صدر شرکت است. تصمیماتی که دامنه و ماهیت بازی را ایجاد کرده است ، چندین بار تغییر کرده است.
در ابتدا ، Veilguard به عنوان یک بازی سنتی به یک بازی منحصر به فرد از استودیوهای Bioware تبدیل شد ، اما رهبران EA اصرار داشتند که به خدمات زنده تبدیل شوند. پس از تصمیم گیری ، مدیر پروژه خلاق مایک لیدلاو ، که مخالف این تغییر بود ، از استودیو استعفا داد. پس از آن ، مت گلدمن مدیریت پروژه را به عهده گرفت و توسعه نسخه آنلاین Age Dragon آغاز شد.
چند سال طول کشید تا روی نسخه چند نفره کار کنید و یک بار دیگر تصمیم گرفته شد به قالب منحصر به فرد برگردید. به گفته شیریر ، این تغییر ناگهانی بدون بازگشایی کامل روند توسعه انجام شد. در عوض ، تیم توسعه مجبور به ادامه کار بر روی بازی شد ، در حالی که ساختار اساسی آن دگرگون شده است و تاریخ بازی کاملاً بازنویسی شده است.
پس از بازگشت به تک فرمت ، تیم Bioware فقط یک سال و نیم برای پایان مسابقه دریافت کرد. این منجر به تصمیمات عجولانه شد.
این گزارش نشان می دهد:
این مهلت سختگیرانه به یک مشکل دائمی تبدیل شده است. با ذهنیت کمتر از یک سال برای انتشار بازی ، تیم توسعه تصمیمی گرفته است که دامنه روایت و دنیای بازی را به شدت محدود می کند.
علاوه بر تغییرات مکرر با هدف بازی ، لحن دیالوگ ها نیز یکی از مهمترین مشکلات پروژه بود. به گفته کسانی که در آزمون آلفا شرکت کرده اند ، بازی هیچ انتخاب رضایت بخش و عواقب قابل توجهی نداشت. همچنین گفته شد که لحن بازی در عموم خوب نیست ، که منجر به بازنویسی دیالوگ ها با لحنی جدی تر از Bioware شد.
در پایان ، شریک همچنین نگرانی های موجود در استودیو را در مورد آینده Bioware تأکید می کند. در حال حاضر ، تیمی متشکل از ده ها نفر در نسخه بعدی Mass Effect کار می کنند. این عنوان ممکن است آخرین فرصت برای نجات استودیوی 5 ساله Bioware باشد. به گفته شیریر ، EA از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد.