پس از اینکه مایکروسافت در تبلیغات اخیر خود اشاره کرد که کنسول ایکس باکس برای تجربه این آثار ضروری نیست، اکنون به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد تبلیغات کنسول های خود را در مناطق مهمی در سراسر جهان متوقف کند.
عدم نیاز به کنسول ایکس باکس برای تجربه بازی های ایکس باکس، سیاستی بود که از اواسط نسل هشتم با عرضه بازی های اختصاصی این برند برای رایانه های شخصی اتخاذ شد. اکنون به نظر می رسد که مایکروسافت بیش از هر زمان دیگری می خواهد به این تفکر پایبند باشد. چندی پیش این کمپانی تبلیغی به سبک فیلم جیغ منتشر کرد و در طی این دو جمله «برای تجربه بازی های ایکس باکس نیازی به ایکس باکس نیست» و «هیچ کنسولی لازم نیست» توجه مردم را به خود جلب کرد. عمومی.
این شعارها همزمان با آغاز سال مالی جدید مایکروسافت بود. بخش بازی مایکروسافت طی چند ماه گذشته با تغییرات استراتژیک و مدیریتی زیادی مواجه بوده است و با شروع سال مالی جدید به نظر می رسد که سیاست های جدیدی برای آینده ایکس باکس در حال اتخاذ است.
به گفته تام وارن، یکی از منابع آگاه و نویسنده The Verge، او در ماه می گذشته در مورد تغییر استراتژی Xbox در اروپا، خاورمیانه و آفریقا شنیده است. به گفته وی، مایکروسافت بازاریابی و تبلیغات مربوط به کنسول های ایکس باکس را در کشورهای خاصی در این مناطق متوقف خواهد کرد و تمرکز روی Game Pass، Cloud Gaming و لوازم جانبی خواهد بود. کنسول های سری X/S در این مناطق فروش پایینی داشته اند و در نتیجه کنسول های کمتری به این کشورها ارسال می شود.
مایکروسافت هنوز بیانیه ای در مورد ادعاهای The Verge منتشر نکرده است.