با توجه به اطلاعاتی که در هک اخیر وب سایت Insomniac Games فاش شد، به نظر می رسد که حتی با موفقیت عظیم Spider-Man 2، سونی بر روی کاهش و کنترل بودجه متمرکز شده است و این موضوع را به استودیو منتقل کرده است.
این جزئیات را می توان در یکی از اسلایدهای مدیریت مشاهده کرد. در این اسلاید اشاره شده است که سونی به دنبال کاهش سرعت افزایش بودجه برای بازی های موفق است. در این اسلاید آمده است:
ما [اینسامنیاک] ما باید بازی های AAA آینده را با بودجه 350 میلیون دلاری یا کمتر بسازیم. با محاسبه حول و حوش ارزش دلاری امروز، به جایی رسید که ما فقط 215 میلیون دلار برای Spider-Man 2 داشتیم که 65 میلیون دلار کمتر از بودجه ما برای آن بازی بود.
در اسلاید دیگری آمده است: “آیا سرمایه گذاری سه گانه ما در Spider-Man 2 خواهد بود؟ [نسبت به بازی اول] برای بازیکنان قابل مشاهده است؟
مدتی بعد، در جلسه ای در ماه نوامبر، عنوان شد که “کاهش” Ratchet و انداختن IP جدید برای سونی کافی نیست. در اسلاید بعدی:
برای حذف 50-75 نفر، بهترین گزینه ما تمرکز روی Wolverine و Spider-Man 3 و جایگزینی نیروی کار کم بازده با اعضای Team Ratchet و مالکیت معنوی جدید است.
همانطور که می دانید، برنامه ها دائما در حال تغییر هستند و سونی ممکن است بودجه بیشتری را به اینسومنیاک اختصاص داده باشد. نکته قابل توجه دیگر، سونی در این اسلایدها به اخراج استودیوهای دیگر و همچنین تعطیلی یک استودیو اشاره می کند.