طبق بروزرسانی منتشر شده در صفحه Microsoft LinkedIn ، تعداد مشترکین سرویس Xbox Game Pass از 5 میلیون نفر فراتر رفته است.

این تعداد در مقایسه با آمار رسمی منتشر شده توسط مایکروسافت در سه ماهه اول کمی افزایش یافته است (پیش از این تعداد مشترکین به 5 میلیون گزارش شده است). با این حال ، با توجه به اینکه کل صنعت بازی های ویدیویی با مشکلات خدمات مشترک روبرو است ، تقویم دقیق این آمار و میزان نوسانات مشترکان هنوز مشخص نیست. یک مدیر Xbox ، کوین کی ، در صفحه LinkedIn خود نوشت:
من مسئولیت بخشی از سرویس بازی Xbox را بر عهده داشتم و مطمئن شدم که بدون مشکل در بازی و تحقق شاخص های عملکرد تعیین شده پیکربندی شده ام. من استراتژی های تیم عملیاتی را برای یک محصول کارگردانی کردم و رشد مشترکان را از 1 به بیش از 5 میلیون در سراسر جهان هدایت کردم.

ما دقیقاً نمی دانیم این آمار کی است. تعداد مشترکین خدمات بسته به محتوای ارائه شده می توانند به میزان قابل توجهی تغییر کنند. به دنبال رشد واقعی سرویس بازی Xbox بسیار دشوار است و مطمئن نیست که از ماه فوریه فقط یک میلیون مشترک به این سرویس اضافه شده است.
همچنین نوعی همپوشانی آماری وجود دارد که صحت اطلاعات را زیر سوال می برد. به عنوان مثال ، در پایان سال ، سونی اعلام کرد که تعداد مشترکین بازی Xbox حدود 5 میلیون نفر بوده است ، در حالی که مایکروسافت در همان زمان تعداد 5 میلیون را اعلام کرد. از طرف دیگر ، متی پیسكاتلا ، تحلیلگر Circana ، اخیراً گفت كه هزینه كاربران آمریکایی برای اشتراک از سال 2 تقریباً ثابت بوده است.
هزینه مصرف کنندگان آمریکایی برای به اشتراک گذاشتن بازی های ویدئویی پس از افزایش در طی سالهای 1 به 2 ، تقریباً ثابت ماند و در چهارم سال گذشته به دلیل ورود Call of Duty در بازی ، حدود 2 ٪ افزایش یافت. اشتراک ها بدون شک آینده بازی های ویدیویی است ، اگرچه همیشه می توانند بخشی از آن باشند.