زامپلا ادامه داد:
این یک ساختار کاملاً جدید است. ما چندین استودیو را گرد هم آورده ایم. ما بهترین استعدادها را گرد هم می آوریم و به آنها زمان می دهیم تا کاری شگفت انگیز انجام دهند.
این ایده به خودی خود بد نبود. نحوه برنامه ریزی و اجرای آنها به آنها اجازه نمی داد بهترین نتیجه ممکن را پیدا کنند.
فصل دوم Battlefield 2042 با عنوان Master of Arms در پایان ماه اوت منتشر شد. این فصل نقشه جدیدی را معرفی کرد که برای گیم پلی متمرکز بر پیاده نظام، یک متخصص جدید و سلاح ها و وسایل نقلیه جدید طراحی شده است.
در ماه دسامبر، Electronic Arts برنامههای خود را برای ایجاد دنیای متصل به Battlefield اعلام کرد. به عنوان بخشی از این برنامه ها، اسکار گابریلسون، مدیر عامل سابق دایس، الکترونیک آرتز را ترک کرد. در همین حال، زامپلا نقش جدیدی را به عنوان ناظر فرنچایز بر عهده گرفت. زامپلا به بارون گفت:
من فکر می کنم آنها کمی از ریشه های Battlefield دور شده اند. آنها سعی کردند چندین کار را همزمان انجام دهند که شاید جاه طلبانه بود، از جمله افزایش تعداد بازیکنان و غیره. من فکر نمی کنم که آنها زمان کافی را صرف ایجاد ویژگی های سرگرم کننده نمی کنند.
در یک مصاحبه جدید، بنیانگذار Respawn و Infinity Ward که اکنون بر کل فرنچایز نظارت دارد، اعتراف کرد که سال 2042 با تجربه کلاسیک Battlefield فاصله زیادی دارد. او گفت:
در ماه می، DICE از دستیابی به موفقیت در 128 بازیکن خلاص شد. گفته میشود که این شرکت میخواهد این حالت را به عنوان یک تجربه تاکتیکیتر حفظ کند که برای بازیکنان کلاسیک 64 نفره مناسبتر است.در بهروزرسانی فصل 3 Battlefield 2042، دایس قصد دارد برخی از ویژگیهای کلاسیک این سری را بازگرداند.
یکی از این استودیوها Ridgeline Games است که توسط یکی از سازندگان Halo اداره می شود. این استودیو سال گذشته در سیاتل تأسیس شد و در حال حاضر کارمندان زیادی را برای اولین پروژه خود که کمپین سری Battlefield خواهد بود، جذب کرده است.
وینس زامپلا از Electronic Arts ارزیابی خود را از انتشار ناامیدکننده Battlefield 2042 و استقبال منفی منتقدان ارائه کرد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری