برداشت های اساسی از بازی تحسین شده ، The Witcher 3 نشان می دهد که گرتل در ابتدا عضو The Wild Hunt به حساب می آمد.

Witcher 3 رزمندگان ترسناک بود که زره پوش را با نماد جمجمه حمل می کرد. گرلت به عنوان قهرمان سعی در یافتن سیری داشت. یک دختر برای فرار از شکار وحشی از یک جهان به جهان دیگر نقل مکان کرده است.
با این حال ، به نظر می رسد CD Projekt Red در ابتدا برنامه کاملاً متفاوتی را برای Gretel و Wild Hunt تجربه کرده است. اگرچه در پایان داستان ، او قرار بود با توجه به برداشت های اولیه بازی ، با این گروه روبرو شود ، گرتل قرار بود به شکار وحشی بپیوندد و در نقش یکی از اعضای آنها ظاهر شود. به طور طبیعی ، بسیاری از ایده ها در طول توسعه بازی تغییر می کنند ، اما چنین تغییری می تواند با نسخه نهایی تفاوت معنی داری ایجاد کند.
مارسین بلاچا ، یک بازی ارشد بازی ، در مورد جزئیات طراحی اولیه در مکالمه با PC Gamer بحث کرد:
بزرگترین تغییر احتمالاً برای Wild Hunt بود. گرتل قرار بود وارد گروه شود … او در کشتی نگلفر بود ، همان کشتی وحشی هانت که با سایر اعضای این گروه با سفر و انجام مأموریت ها انجام می داد. او نقش یکی از آنها را بازی کرد و وانمود کرد که عضو این گروه است.
تصور اولیه تاریخ قرار بود نه به روابط بین گرتل ، سیری ، ینفار و سایر شخصیت های آشنا متمرکز شود ، بلکه در Wild 6. در نسخه نهایی بازی ، شکار وحشی عمدتاً به عنوان یک خصومت مرموز و ناشناخته توصیف می شد که می تواند در هر زمان ظاهر شود. این حس مرموز باعث می شود این گروه از همیشه تهدیدتر شود و هدف اصلی تاریخ بر شخصیت های محبوب و روابط بین آنها بود.

در این پروژه ، مأموریت نهایی بازی قرار بود روحیه متفاوتی داشته باشد و از یکی از بهترین بازی های اکشن بازی در تاریخ ، Mass Effect 2 الهام گرفته شده است. Marchin Blaucha می گوید:
Mass Effect 2 تأثیر زیادی در روند بازی داشت و ما حتی در ابتدا با این بازی الهام بخش پایان یافتیم. لحظه جودی که گرلت را در یک گروه جمع می کند و یک بمب افکن خودکشی می کند.
قرار بود این مأموریت در یک کشتی Skellige انجام شود که به دریای یخ زده منتقل شد و شما مجبور بودید در همان کشتی با شکار وحشی مبارزه کنید. اما ما این بخش را دوباره طراحی کرده ایم و تصمیم گرفتیم پایان شخصی تر و عاطفی تری ایجاد کنیم.