هیدئو کوجیما، کارگردان معروف بازی های ویدیویی Metal Gear Solid و Death Stranding، با توصیه عاقلانه گیلرمو دل تورو به هشتمین سالگرد استودیوی خود نگاه می کند.
کوجیما زمانی یک نیروی خلاق در کونامی بود. او پدر سری MGS است و سال ها بعد با دل تورو، کارگردان بسیاری از فیلم های کلاسیک، روی فیلم تحسین شده Silent Hills شروع به کار کرد. متأسفانه تنش های داخلی منجر به لغو بازی ترسناک جاه طلبانه کونامی شد، اگرچه این تنش ها به افتتاح استودیوی مستقل کوجیما نیز منجر شد.
این کارگردان با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی به بیان خاطرات خود می پردازد:
“8 سال از شروع تولید کوجیما می گذرد. در آن زمان، ما هیچ ابزار توسعه، موتور بازی یا نوت بوک نداشتیم و تنها چیزی که داشتیم یک نوت بوک با پیش نویس پروژه و لوگوی LUDENS بود که ممکن است آن را بشناسید. به عنوان شوالیه جاودانه فضا.
کوجیما همچنان توصیه های همکار سابق خود را به اشتراک می گذارد. ظاهراً دل تورو به او گفته است که “یک بازی ابتکاری و منحصر به فرد AAA بساز که طرفداران نمی توانند منتظر آن باشند و در اسرع وقت این کار را انجام دهد!” این دقیقاً همان چیزی است که تیم با بازی Death Stranding که در یک بازه زمانی نسبتاً متوسط (سه سال) توسعه یافت، به دست آورد.
به گفته کارگردان، کوجیما پروداکشنز اکنون وارد فاز دوم خود میشود، به این معنی که تیم روی گسترش Death Stranding به یک «فرانچایز» از طریق دنبالهها و اقتباس جدید فیلم A24 متمرکز است. OD، یک بازی ترسناک مبهم با همکاری Xbox و Jordan Peele نیز بخشی از برنامه فاز دوم این استودیو است. در نهایت کوجیما گفت:
اگرچه فاجعه کووید برنامههای ما را به تأخیر انداخت، ما قبلاً دومین موشک تقویتکننده خود را پرتاب کردهایم و به پرواز در مناطق ناشناخته ادامه میدهیم و در عین حال مسیر را برای مقاصد جدید تعیین میکنیم.