نیل دراکمن، کارگردان The Last of Us، می گوید که می توان از هوش مصنوعی برای ایجاد «دیالوگ های ظریف و شخصیت های پیچیده» استفاده کرد.
تا جایی که می دانیم، استودیو Naughty Dog، سازنده The Last of Us، حداقل یک بازی دیگر از این سری آخرالزمانی در دست ساخت دارد. از سوی دیگر، می دانیم که بازی بعدی این استودیو The Last of Us نخواهد بود اگرچه هنوز دقیقاً نمی دانیم بازی جدید این استودیو چه خواهد بود، مدیر استودیو نیل دراکمن در مصاحبه ای داخلی با سونی گفت که او. “ایده های جاه طلبانه” برای این پروژه داشت.
پلی استیشن اخیرا کمپین بزرگی را در مورد آینده فناوری و بازی های ویدیویی راه اندازی کرده است و در طی این مصاحبه از دراکمن در مورد نظرش در مورد آینده داستان گویی و داستان گویی در بازی های ویدیویی سوال شده است. او بخشی از مصاحبه را به تمجید از فناوری هوش مصنوعی به عنوان راهی برای کاهش هزینه ها اختصاص داد. او توضیح داد تا زمانی که ابزارهای هوش مصنوعی را بتوان «با دقت» هدایت کرد، میتوان از آنها برای ایجاد «دیالوگها و شخصیتهای ظریف» استفاده کرد. وی در ادامه افزود:
هوش مصنوعی روش تولید محتوا را متحول خواهد کرد، اگرچه این تحول یک سری سوالات اخلاقی را نیز به همراه دارد که باید به آنها بپردازیم.
با فناوریهایی مانند هوش مصنوعی و توانایی ضبط حرکت حتی در خانه، هزینهها و موانع فنی را کاهش میدهیم که میتواند به ما کمک کند پروژههای ماجراجویانهتری ایجاد کنیم و مرزهای داستانگویی را در بازیها جابجا کنیم.
تکامل ابزارهای ساخت بازی به سازندگان کمک می کند افق های خود را گسترش دهند.
این بحثها باعث واکنش شدید برخی از طرفداران The Last of Us شد.
صرف نظر از این، فرنچایز The Last of Us یکی از بهترین روایتها را در میان بازیهای AAA در دهه گذشته داشته است. بنابراین در نوع خودش جالب است که بشنویم مردی که پشت خلق این اثر است از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای نوشتن شخصیت ها و دیالوگ دفاع می کند.
علاوه بر این، درکمن همچنین در مورد پروژه بعدی Naughty Dog صحبت کرد. او گفت که این بازی می تواند هیجان انگیزترین بازی باشد که این استودیو تا به حال ساخته است و او علاقه مند است ببیند چگونه با طرفداران ارتباط برقرار می کند. او همچنین در پایان گفت که این بازی مرموز “می تواند معنای بازی را دوباره تعریف کند.”