Escape from Tarkov که در ابتدا در سال 2017 منتشر شد، یکی از اولین عناوین در سبک تیراندازی استخراج است. این سبک از بازی ها بر روی گیم پلی واقع گرایانه و تنش بالا تمرکز دارد. انتشار این بازی بر توسعه بسیاری از بازیهای دیگر از جمله Hunt: Showdown و حالت DMZ در Call of Duty: Warzone 2.0 تأثیر گذاشت.
پس از برنده شدن Elden Ring در جوایز DICE امسال، میازاکی با IGN به گفتگو در مورد موضوعات مختلف نشست. وقتی از میازاکی پرسیده شد که درباره چه فناوریها، ایدهها یا روندهایی بیشتر هیجان زده است، پاسخ او بازیهای چند نفره بود. او به طور خاص از Escape from Tarkov به عنوان یک بازی چند نفره هیجان انگیز یاد کرد:
نمیدانم این روند جدیدی است یا نه، اما عناصر و فناوریهای بازیهای چند نفره دائماً بهروزرسانی میشوند. بنابراین من به عنوان یک طرفدار و خالق بازی های ویدیویی به این زمینه علاقه مند هستم. به خصوص در بازی هایی مثل Escape from Tarkov به این المان ها خیلی توجه می کنم.
هیدتاکا میازاکی، یکی از مشهورترین کارگردانان بازی جهان که پیش از این بر روی چندین عنوان تحسین شده از جمله Bloodborne، Dark Souls و اخیراً Elden Ring کار کرده است، اخیراً برای کار بر روی یک بازی چند نفره در پروژه های آینده FromSoftware ابراز علاقه کرده است. .
سایر اعضای صنعت همچنان به به روز رسانی برنامه شبکه بازی های چند نفره و همچنین طراحی گیم پلی برای تغییر نحوه تعامل بازیکنان با بازی ها ادامه می دهند. بنابراین من به این عناصر توجه می کنم.
کارگردان عناوینی مانند Elden Ring و Dark Souls، آقای هیدتاکا میازاکی عاشق بازی های چند نفره، به خصوص Escape from Tarkov است.