در حالی که بسیاری بر این باورند که تجربه بازی های کلاسیک نینتندو به عنوان یک کودک یک ضرورت برای ایجاد آثار عالی در صنعت بازی است ، کارگردان بازی های تحسین شده مبهم: Expedition 33 برعکس اثبات شده است. وی بدون تجربه بازی در کنسول های نینتندو ، موفق به ساخت یکی از بهترین بازی های سال شد.

بر خلاف اعتقاد عامه ، تجربه بازی های کلاسیک نینتندو در دوران کودکی لزوماً منجر به آثار عالی نمی شود. Guillaume Broch ، مدیرعامل Sandfall Interactive Studios و مدیر Clair Obscur: Expedition 33 ، در مصاحبه ای با مجله ژاپنی Denfaminicoger گفت که او هرگز فرصتی برای کشف کنسول ها و بازی های نینتندو نداشته است. در عوض ، او با مجموعه هایی مانند Final Fantasy ، Atelier ، Devil May Cry و نسخه ای از Shinobi در کنسول پلی استیشن 2 بزرگ شد که نمای خلاق را در Expedition 33 شکل داد.
علاوه بر این ، بن فیکت ، مدیر هنری و خلاق استودیوی فرانسوی LizardCube ، خالق Strets of Rage 4 و Shinobi: Art of Vengeance تجربه مشابهی داشت و از کنسول های نینتندو به عنوان کودک استفاده نمی کرد. اگرچه برای بسیاری از بازیکنان آمریکای شمالی عجیب به نظر می رسد ، اما در اروپا کاملاً رایج بود. در آن زمان ، رایانه های خانگی مانند Commodore Amiga و کنسول هایی مانند سیستم Master Sega محبوب تر بودند.
با وجود این اختلافات ، کیفیت بالای بازی های این کارگردانان نشان می دهد که تجربه بازی های کلاسیک نینتندو مانند Super Mario Bros ، Legend of Zelda یا Metroid لزوماً پیش نیاز برای ایجاد آثار بزرگ نیست.