وحشت بقا در نوع داستان های علمی مدرن مدیون فیلم فرازمینی است. دهه ها پس از انتشار اولیه ، ریدلی اسکات هنوز به عنوان اصلی ترین معیار وحشت کیهانی شناخته می شود. طبیعی است که این حق رای دادن بارها دنیای بازی های ویدیویی را پیدا کرده است. اکنون ، خالق Dead Space ، گلن شوفیلد ، ابراز تمایل خود را برای ساختن چنین عنوانی ، مشروط بر اینکه کامل باشد.

Schuffle در مصاحبه با PC Gamer ، در پاسخ به سؤالی در مورد ایجاد بازی سازگاری بیگانه ، وی علاقه مند بود اما تأکید کرد که تولید این عنوان به یک وضعیت کلیدی بستگی دارد. او گفت:
فرض کنید من موافقم که روی این بازی کار کنم که واقعاً نمی خواهم ، زیرا ترجیح می دهم بازی های خودم را بسازم. فرض کنید کسی می آید و می گوید: “ما پارتیشن بیگانه را به شما می دهیم.” در عین حال ، من می توانم 4 مدل مختلف فرازمینی را که در دو سال گذشته در Midjourney ساخته ام به شما نشان دهم ، فقط به این دلیل که آن را دوست دارم. بنابراین بله ، من دوست دارم یک بازی فرازمینی بسازم. اما من باید خلاقیت کاملی داشته باشم. اصلاً قابل مذاکره نیست. از آنجا که تا زمانی که بازی کاملاً بازداشت نشود و من غرق نشوم ، نمی توانم کار بزرگی انجام دهم. اگر این امر به این شرایط نیاز داشته باشد ، من 2 ٪ از قدرت را قرار می دهم.
شوفلد و تیمش برداشتهای وحشتناکی را برای فضای مرده ایجاد کردند و جایگزینی معنوی آن ، پروتکل کالیستو ، پر از هیولاهای وحشتناک بود که محدودیت کالبد شکافی انسان را نشان می داد. در حالی که گفتگوی او نشان می دهد ، او می خواهد یک بازی فرازمینی بسازد ، وضعیت فعلی صنعت بازی ترسیم تصویر دیگری است. در ماه ژوئیه ، وی اعلام كرد كه پروتكل Callisto احتمالاً آخرین مسابقه ای است كه وی هدایت كرد ، زیرا تلاش های اخیر وی برای تأمین مالی پروژه جدید ناكام شد و تصمیم گرفت تا روی هنر و نوشتن تمرکز كند.
در همین حال ، حق رای فراتر از فراتر از همیشه فعال تر است. Alien: Romulus and Alien: Terre این سریال را احیا کرده است ، بازی Alien Incurversion: Rogue در تاریخ 9 سپتامبر از واقعیت مجازی مستثنی خواهد شد و برای رایانه های شخصی منتشر می شود و حتی یک سری بیگانه: انزوا در دست ساخت است.