داده های ذکر شده بر اساس عناوینی که در سال گذشته منتشر شده اند، در بین 100 بازی برتر آن منطقه قرار گرفته اند، توسط تمامی مناطق مورد مطالعه مشاهده شده و برنده تروفی پلاتینیوم شده اند، به دست آمده است.
از نظر تعداد جوایز پلاتینیومی که به یک نفر برای گرفتن تمام تروفی های یک بازی تعلق می گیرد، بازیکنان اروپایی و آسیایی (به استثنای ژاپن) بهترین و کاربران آمریکایی بدترین امتیاز را کسب می کنند. با توجه به شانس های نمایش داده شده، آمریکا تنها در یکی از بازی های بررسی شده دارای دک های بیشتری بود.
از سوی دیگر، اگر ژاپنی ها و آمریکایی ها از نظر تعداد جام های پلاتینیوم تقریباً در یک سطح باشند، از نظر مسابقاتی که ردیابی آنها دشوارتر است، آسیایی ها وضعیت بسیار بهتری نسبت به رقبای آمریکایی خود دارند. آکیاما می گوید این داده ها به این معنی است که بازیکنان آسیایی ذهنیت برنده دارند و مصمم به غلبه بر بازی های سخت تر هستند.
در جریان کنفرانس آنلاین CEDEC 2022 که هفته گذشته در ژاپن برگزار شد، اعضای سونی آمارهای جالب مختلفی را از تعداد تروفی های کسب شده در مناطق مختلف منتشر کردند.
به گفته وی، کاربران ژاپنی نرخ تکمیل کلی بالاتری در هر بازی دارند. به عبارت دیگر، آنها زمان زیادی را برای هر عنوان صرف می کنند و قبل از اینکه به بازی بعدی خود بروند، جام های زیادی کسب می کنند. برای اثبات این ادعا، آکیاما لیستی از میانگین تکمیل تروفی ها از هر یک از بازی هایی که بررسی کرده بود ارائه کرد و مناطق ذکر شده را در 4 رتبه قرار داد که در نهایت ژاپن بیشترین رتبه های اول را کسب کرد.
یکی دیگر از نتایج تحقیقات آکی یاما نشان می دهد که بازی های رایگان در ژاپن بیشتر از سایر کشورهای آسیایی محبوب هستند. اروپایی ها و آمریکایی ها نیز در تجربه عناوین چند نفره پیشتاز هستند. علاوه بر این، خرید بازی های دیجیتال در همه مناطق رایج تر است و آمار نشان می دهد که کاربران ژاپنی بیشتر از دیگران و آمریکایی ها کمتر بازی های روی دیسک را خریداری می کنند.
به گزارش وب سایت 4Gamer، کنجو آکیاما از سونی، که ریاست بخش فناوری توسعه دهندگان جهانی توکیو را بر عهده دارد، اطلاعاتی در مورد عملکرد کاربران کنسول های پلی استیشن 4 و 5 در ایالات متحده، اروپا، ژاپن و سایر کشورها و سایر کشورهای آسیایی منتشر کرده است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری