بازیهای استراتژی بیدرنگ (RTS) سالهاست که وجود دارند، اما دیو پاتینگر، توسعهدهنده کهنهکار بازی، که در Age of Empires، Age of Mythology و Halo Wars کار کرده است، میگوید این سبک راکد مانده است.
آقای پاتینگر در حال حاضر با همکاری استودیو Last Keep Games روی بازی جدیدی به نام Project Citadel کار می کند. به گفته او، همه افراد حاضر در این استودیو هفته ای یک بار با هم یک بازی را تجربه می کنند و اخیراً بازسازی Age of Mythology را تجربه کرده اند.
دیو پاتینگر در مصاحبه با VideoGamer گفت:
تجربه بازسازی Age of Mythology مانند یک سفر نوستالژی عالی بود. خیلی خوب بود که به عقب برگردیم و این ماموریت ها را دوباره تجربه کنیم و ببینیم که گیم پلی سبک استراتژی جهانی و محبوب است. فکر می کنم این تجربه انگیزه ما را برای نوآوری در پروژه سیتادل تقویت کرد.
وی در ادامه افزود:
این ژانر تغییر زیادی نکرده است. گیمرها هنوز همان بازی هایی را انجام می دهند که ما 20 سال پیش بازی می کردیم. اگر به برخی از بازی های جدیدتر مانند Stormgate و مانند آن نگاه کنید، خواهید دید که آنها همچنان همان فرمول قدیمی را بازی می کنند. این بازی ها در آن زمان خوب بودند و هنوز هم هستند، اما در عین حال می خواهیم کار جدیدی انجام دهیم.
گاهی اوقات در فرنچایز Age مجبور بودیم یک قدم به عقب برداریم و عناصر بسیار نوآورانه را از بازی حذف کنیم. من به طور خاص در مورد مبارزات مبتنی بر ساختار در Age of Empires 3 صحبت می کنم. ما آن را در E3 نشان دادیم و آن را از بازی حذف کردیم زیرا می ترسیدیم که بسیاری از طرفداران را خاموش کند.