این توسعه دهنده در پست جدید خود به سوالات جالب کاربران پاسخ داد که یکی از دلایل صحبت نکردن Cloud در GTA 3 است.
اگر تا به حال بازی Rockstar's Grand Theft Auto 3 را بازی کرده باشید، شاید از خود پرسیده باشید که چرا شخصیت اصلی، Cloud، ساکت است. او هرگز کلمه ای بر زبان نمی آورد، او فقط وظیفه خود را جدی و بی سر و صدا انجام می داد و در شهر لیبرتی ویران می کرد، بدون غر زدن یا غر زدن با خود، حتی در بحبوحه نبرد. اما دلیل آن چیست؟
این توسط یک توسعهدهنده سابق Rockstar که اخیراً وبلاگی را برای ارائه اطلاعات محرمانه راهاندازی کرده است، مطرح شد. او پس از افشای اطلاعات جالب وبلاگ خود را بست، اما اخیرا در پاسخ به سوالی در توییتر دلیل سکوت Cloud در GTA 3 را تایید کرد.
Obbe Vermeij از سال 1995 تا 2009 برای Rockstar North در بازی هایی مانند GTA 3، Vice City، San Andreas و GTA IV کار کرد. او در مورد بسیاری از تصمیمات داخلی، اسرار قدیمی و داستان های ناگفته از زمان خود به عنوان یک طراح، توسعه دهنده و مدیر در یکی از شلوغ ترین استودیوهای Rockstar صحبت کرد.
در پستی در توییتر، یک کاربر به سادگی پرسید که چرا دقیقاً Cloud در GTA 3 ساکت است و در کمال تعجب به نظر می رسید که Obbe Vermeij با نوشتن به این سوال پاسخ دهد:
“حداقل تا حدی به این دلیل که مجبور بودیم هزینه های توسعه را کاهش دهیم. بخش صوتی بسیار اشباع و گران بود.”
بنابراین مشخص شد که دلیل سکوت شخصیت اصلی بازی GTA 3 صرفه جویی در وقت و هزینه و پرهیز از کار زیاد در قسمت صوتی بازی بوده است. به عنوان صدای شخصیت اصلی مهم است، اما بسیاری از بازی ها بدون هیچ دیالوگی برای شخصیت اصلی خود موفق شده اند.